Onko se todennäköisesti riittävän jäykkä?
Aion rakentaa kaksi sisäseinää autotalliin. Tämä on mahdollista, jotta voin käyttää 93 mm karmia ja kiinnittää listat tasaisesti karmen kanssa. Silloin seinä, mukaan lukien OSB ja kipsilevy, on noin 95 mm.

Kun kerran olen aloittamassa - miten kiinnitän lattiakaaren betoniin?
Minulla on lattialämmitys betonissa. Ajattelin kiinnittää liimalla, mutta täytyykö minun laittaa muovi väliin?
Silloin minun täytyisi liimata muovi betoniin ja kaari muoviin.
Vai voinko kiinnittää kaaren suoraan betoniin?

45*45 riittää hyvin tavalliseen sisäseinään. Kuinka syvälle lattialämmitys on asennettu voidaan porata matalasti, jos letku sijaitsee syvemmällä.

Sen pitäisi olla noin 5 cm syvällä - najasin sen armeringsraudan päälle, jonka laitoin 50 mm välikkeille.

Sitten voit porata 3 cm, riittää kun kiinnität reglarna sitten.

• Tykkään
Robinilso
  • Laddar…
Käytä plåtutlägg, jossa on foam/muovi alla, puutukien sijasta lattiaa/kattoa vasten. Sitten voit laittaa puutukia niiden väliin.
Lyhyitä spikplugg tai bultpistol kiinnittääksesi utläggen.

Ok, mutta tunnen itseni hieman epävarmaksi - ei olisi hauskaa tehdä reikää letkuun;)

Miten voisin edetä liimauksen kanssa?

Se toimii liimata tavallinen puulista esimerkiksi PL400:llä tai vastaavalla suoraan betoniin... parasta on, jos pinta on maalattu tai pohjustettu etukäteen...

Käyttäisin kuten xibeca sanoo, metallilevyjä, poraisin ja kiinnittäisin ne 5x20 naulatulppia käyttäen metalliin. Pysäytin tai teippi porassa, jotta en osuisi letkuihin.
Epävarmuuden välttämiseksi vuokraisin Wallscanner-tyyppisen laitteen, kuten Bosch D-Dectin, löytääkseni letkut ja poraisin sitten mahdollisesti syvemmälle pidemmillä naulatulpilla.

Ok, kiitos vinkeistä ;)

Kun on metallisääntö vaahdon kanssa alla, on kysymys siitä, tarvitaanko paljon enempää, jos on tarkkuudiosa kattoa vasten.

Protte

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.