Heissan

Miten te asiantuntijat suosittelisitte sisäseinien rakentamista?

Olen istunut ja katsellut materiaaleja byggmaxilta.
Jotta ne parhaiten sopisivat heidän ovenkarmien kanssa, haluaisin rakentaa ne näin:
Kipsi>Osb/Spån>Regel45*45>Osb/Spån>Kipsi

Olenko tyhmä silloin?
Miten minun pitäisi tehdä muuten?
Miten yleensä tehdään?

Jos käyttää muuta kuin 45*45 regeliä, miten se saadaan sitten sopimaan ovenkarmien kanssa?

/Jonas

En halua sanoa olevani mikään ekspertti, mutta yleisimmät käytössä olevat ovat 45*70 tai vaihtoehtoisesti 45*95 kantavissa sisäseinissä. Oviaukkojen karmit ovat eri syvyyksiä, 118 mm on olemassa ja sopii hyvin tilanteeseesi. :)

Martin

Yksikään seinä ei tule olemaan kantava.

Mistä voi ostaa ne dörrkarmarna sitten?
Löytyykö netistä jostain?

Ne löytyvät kaikista suurista rakennustarvikeliikkeistä, tai ne voivat tilata.

Niitä löytyy useimmista rakennustavarataloista, ja he yleensä kysyvät, minkä karmrtjocklek tarvitset.

Älä unohda laittaa eristystä, niin säästyt rummulta.

Stefan N sanoi:
Älä unohda laittaa eristystä, niin et tarvitse rumpua.
...ja jos on tilaa/mahdollisuus, käytä vaneria/OSB + kipsilevyä tai kaksinkertaista kipsilevyä. Siirrä saumakohtia.

Kiitos vastauksista.

Ajattelin laittaa eristeitä.
Ja käyttää OSB- tai lastulevyjä kipsilevyn takana.

Mutta ehkä muutankin mieleni ja käytän 45*70 sen sijaan.

Minulla on 45x45 kaikissa seinissäni alkuperäisinä talon rakentamisesta lähtien, ei ongelmia heiluvien seinien kanssa tai mitään.

45x45 kaksoislevyillä ei ole ongelma! Mutta älä valitse 45x45, jos on mahdollista, että tulevaisuudessa seinän takana voi olla kylpyhuone.

S
Stefan N sanoi:
Minulla on 45x45 kaikissa seinissäni alun perin siitä lähtien kun talo rakennettiin, ei ongelmia heiluvien seinien kanssa tai niin.
voi olla, että sinulla on hyvää puutavaraa myös siitä ajasta, jolloin talo rakennettiin. ei nopeasti kasvavaa mäntyä
varmasti on vähän heiluntaa, jos alat työntää seinää

Mieluummin 45x45 koolaukset osb+levyllä kuin 45x70 ja yksinkertainen levy. Mieluiten 45x70 ja osb+levy. Osb voidaan vaihtaa vaneriin, jos tuntee, että rahaa riittää.

Jos haluat ostaa halpoja karmit Byggmaxista, on helppoa sahata pieni smyygi palasta mdf:ää tai tasohöylättyä mäntyä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.