Hei!

Olen ajatellut rakentaa pienen makuuhuoneen asuntooni ja silloin tarvitsen pystyttää 2 seinää (jotka kohtaavat eri seinistä) mutta olen vähän epävarma siitä, minkä kokoisia tukipuita pitäisi käyttää.

Seinien mitat ovat 2M ja seinään 1 aion laittaa oven ja seinään 2 on tarkoitus asentaa ikkuna, joka todennäköisesti on 60 leveä, jotta tukipuiden kanssa olisi yksinkertaista. Korkeus kattoon on 2,7M.

Kysymykseni.
Suositukset ovat käyttää 70x45 tukipuita. Mutta voiko myös käyttää 45x45? Aion laittaa OSB+gyprocia molemmille puolille.
Aion käyttää metallirunkoja, jos sillä on merkitystä.

Tarvitseeko minun ottaa jotain erityistä huomioon, kun asennetaan ovi ja ikkuna?

Ja miten teen parhaalla tavalla tukipuiden kanssa kulmassa, jossa kaksi uutta seinää kohtaavat?

Kiitollinen kaikista vastauksista!
 
45*45 ei suositella, mutta jos käytät 95*45 toisinpäin, se toimii hyvin ja saat seinälle saman paksuuden. Muuten ota 45*70 ja saat paksumman seinän.
 
Se toimii 45 mm teräskiskoilla, kun käytät kaksinkertaisia levykerroksia molemmilla puolilla, muista siirtää saumojen kohdat molemmilla puolilla, niin saat vakaan seinän. Ulkonurkan suhteen yleensä rakennetaan ensin valmiiksi toinen seinä levyineen, ja sitten rakennetaan toinen seinä sitä vasten.
 
Okei, tulee todella ailahtelevaa tai mitä pitäisi sanoa?
Jos kääntää 90 astetta 95x45, niin eikö voi laittaa osb-levyjä toiselle puolelle? Vai miten silloin tehdään?
Tarkoitus on käyttää plåtregejä.

Niin, aion laittaa tuplasti jokaiseen. Forsjuta tarkoittaako, että aloittaa esimerkiksi puolikkaalla osb-levyllä ja jatkaa sitten kokonaisella, jotta voi aloittaa sitten kokonaisella kipsilevyllä?

Okei, kuulostaa kyllä yksinkertaiselta tehdä noin! Kiitos siitä!
 
Viimeksi muokattu:
S
muista, että haluat puuta oven ja ikkunan kohdalla. on mahdollista käyttää vahvistusperiaatteita oven ja ikkunan kohdalla. mutta se helpottaa puun kanssa
 
  • Tykkään
mugatu
  • Laddar…
SBH sanoi:
muista että haluat puuta oven ja ikkunan kohdalle. on mahdollista käyttää vahvistussääntöä oven ja ikkunan kohdalla. mutta se helpottaa, jos käytät puuta
Joo, sitä olen miettinyt! Ajattelin vain laittaa puusäännön pelti- säännön sisään oviaukkoon sekä ikkunan ympärille.
 
S
jocke15 sanoi:
Kyllä, olen ajatellut sitä! Ajattelin vain laittaa sinne puuriman itse metallisäännön ympärille oven sekä ikkunan kohdalla
riittää että se onnistuu, mutta tulee parhaaksi pelkällä puulla.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.