9 523 lukukertaa ·
6 vastausta
10k lukukertaa
6 vastausta
Rakentaa väliseinän, koolinkien koko?
Hei!
Olen ajatellut rakentaa pienen makuuhuoneen asuntooni ja silloin tarvitsen pystyttää 2 seinää (jotka kohtaavat eri seinistä) mutta olen vähän epävarma siitä, minkä kokoisia tukipuita pitäisi käyttää.
Seinien mitat ovat 2M ja seinään 1 aion laittaa oven ja seinään 2 on tarkoitus asentaa ikkuna, joka todennäköisesti on 60 leveä, jotta tukipuiden kanssa olisi yksinkertaista. Korkeus kattoon on 2,7M.
Kysymykseni.
Suositukset ovat käyttää 70x45 tukipuita. Mutta voiko myös käyttää 45x45? Aion laittaa OSB+gyprocia molemmille puolille.
Aion käyttää metallirunkoja, jos sillä on merkitystä.
Tarvitseeko minun ottaa jotain erityistä huomioon, kun asennetaan ovi ja ikkuna?
Ja miten teen parhaalla tavalla tukipuiden kanssa kulmassa, jossa kaksi uutta seinää kohtaavat?
Kiitollinen kaikista vastauksista!
Olen ajatellut rakentaa pienen makuuhuoneen asuntooni ja silloin tarvitsen pystyttää 2 seinää (jotka kohtaavat eri seinistä) mutta olen vähän epävarma siitä, minkä kokoisia tukipuita pitäisi käyttää.
Seinien mitat ovat 2M ja seinään 1 aion laittaa oven ja seinään 2 on tarkoitus asentaa ikkuna, joka todennäköisesti on 60 leveä, jotta tukipuiden kanssa olisi yksinkertaista. Korkeus kattoon on 2,7M.
Kysymykseni.
Suositukset ovat käyttää 70x45 tukipuita. Mutta voiko myös käyttää 45x45? Aion laittaa OSB+gyprocia molemmille puolille.
Aion käyttää metallirunkoja, jos sillä on merkitystä.
Tarvitseeko minun ottaa jotain erityistä huomioon, kun asennetaan ovi ja ikkuna?
Ja miten teen parhaalla tavalla tukipuiden kanssa kulmassa, jossa kaksi uutta seinää kohtaavat?
Kiitollinen kaikista vastauksista!
Se toimii 45 mm teräskiskoilla, kun käytät kaksinkertaisia levykerroksia molemmilla puolilla, muista siirtää saumojen kohdat molemmilla puolilla, niin saat vakaan seinän. Ulkonurkan suhteen yleensä rakennetaan ensin valmiiksi toinen seinä levyineen, ja sitten rakennetaan toinen seinä sitä vasten.
Okei, tulee todella ailahtelevaa tai mitä pitäisi sanoa?
Jos kääntää 90 astetta 95x45, niin eikö voi laittaa osb-levyjä toiselle puolelle? Vai miten silloin tehdään?
Tarkoitus on käyttää plåtregejä.
Niin, aion laittaa tuplasti jokaiseen. Forsjuta tarkoittaako, että aloittaa esimerkiksi puolikkaalla osb-levyllä ja jatkaa sitten kokonaisella, jotta voi aloittaa sitten kokonaisella kipsilevyllä?
Okei, kuulostaa kyllä yksinkertaiselta tehdä noin! Kiitos siitä!
Jos kääntää 90 astetta 95x45, niin eikö voi laittaa osb-levyjä toiselle puolelle? Vai miten silloin tehdään?
Tarkoitus on käyttää plåtregejä.
Niin, aion laittaa tuplasti jokaiseen. Forsjuta tarkoittaako, että aloittaa esimerkiksi puolikkaalla osb-levyllä ja jatkaa sitten kokonaisella, jotta voi aloittaa sitten kokonaisella kipsilevyllä?
Okei, kuulostaa kyllä yksinkertaiselta tehdä noin! Kiitos siitä!
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi