Aion rakentaa uuden sisäseinän aukkoon, joka jäi, kun poistimme tehdasrakenteisen hyllyn. Seinä koostuu kahdesta "pylväästä"/koolauksesta, jotka tukevat sisäkattoa, ja sitten on kerros ponttilautaa sekä lopuksi eräänlainen OSB-levymäinen levy:
Aukko on noin 200 cm x 90 cm pontti + OSB ja sitten pylväät jatkuvat 67 cm ylös:
Ajattelin tehdä "tähän puolelle" kylpyhuoneen, ja ajatuksena on asentaa seinäasennettava WC tälle seinälle.
Paksuudet ovat "OSB" 15 mm, pontti 22 mm, koolaus 50 mm, yhteensä 91 mm (koska vähän on tyhjää tilaa).
Ajatukseni on asentaa koolaukset suunnilleen kuten yllä olevassa kuvassa, eli aivan reunoiin, ja sitten kiinnittää noin 3 kipsilevyä (NORGIPS NORMAL 13X900X2000MM), mikä olisi 39 mm paksua + 45 mm koolaus = 84 mm ja sitten mahdollisesti jokin etäisyys säädettävä loppuun toiseen suuntaan saada ne viimeiset 6 mm?
Kysymykset ovat sitten, miten tasoitetaan kipsilevyt olemassa olevaa seinää vasten toisella puolella, muistelisin että on olemassa jotain liimanauhaa, jonka voisi kiinnittää ja sitten tasoittaa sen päälle?
Kuinka pitäisi ajatella koolausten vahvistamista seinäasennettavaa WC: tä varten? Toimivatko tavalliset 45 mm metallikoolaukset sisäseinille, vai pitäisikö käyttää 45x95 mm puuta "leveydeltään"?
Riippuuko se jokaisesta yksittäisestä WC: stä, mitä mitat ovat?
Sitten se pitäisi päällystää OSB:llä ja märkätilakipsillä kylpyhuoneen puolelle.
En oikein pysy mukana siinä, miten aiot rakentaa seinäsi, mutta voin ainakin vinkata, että se mitä kutsut "OSB":ksi, kutsutaan oikeastaan "Tretex":ksi.
Sinun täytyy olla 45*95 lyhyt sivu kohti vessaa ottaaksesi murtovoimat. Tarkista vessan asennusohjeet. Täytyy varmasti asentaa myös poikittaisia tukipuita.
Pääasia on, että rakentamasi seinä ei ole leveämpi kuin nykyinen. Jos sopivan kokoisia valmiita rankoja ei ole, voit halkaista omat. Sekä upottaa OSB/vaneri rankojen väliin ja sitten kerros OSB/vaneri sen päälle ja lopuksi märkätilalevy. Silloin sinulla on kaksi kerrosta puulevyä, johon seinävessa kiinnitetään.
Joo, olen epävarma, koska tämä on ensimmäinen kerta, kun rakennan väliseinää, ja tämä tuntuu erikoiselta tapaukselta.
Jos sinulla on parempi vaihtoehto, kuulen sen mielelläni!
Kuvan oikeanpuoleinen aukko on ovi ja se on säilytettävä, vasen pitää peittää.
Csre, Direktörpelle:
Jos tarvitaan 95-reglar seinään asennettavaan wc:hen, siitä tulee lattialle asennettava sen sijaan.
Tilaa ei oikeastaan ole paljon pelata.
Direktörpelle:
Olin ajatellut jotain siihen suuntaan ja eristystä upotetun OSB:n ja toisen puolen levyjen väliin, mutta eikö se toimi niin?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.