4 281 lukukertaa ·
35 vastausta
4k lukukertaa
35 vastausta
Rakentaa väliseinä ilmanvaihdolla
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 966 viestiä
Jos kiristät sen tarpeeksi, se ei liiku. Foam säännön ja lattian välissä antaa hieman paremman pidon.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 966 viestiä
Ei ei saumavaahto. Ajattelin tavallista alustafoam tai sokkelieristys.
https://www.byggmax.se/golv/undergolv-och-läggning/underlagsfoam-p65902
https://www.byggmax.se/golv/undergolv-och-läggning/underlagsfoam-p65902
Työkaluhullu
· Stockholm
· 1 397 viestiä
Toinen vaihtoehto on laittaa lateksitiivisteen alustoituksen alle. Istuu todella hyvin ja sen voi raaputtaa pois lattiasta sinä päivänä, kun seinä pitää purkaa. Tiiviste on hyvä äänen eristävyyden kannalta, samoin EPDM-kumi. Foam ei ole hyvä äänen eristyksen kannalta, jos se on tärkeää tapauksessasi. Jos näin on, niin äänentoistojärjestelmät ja ovi ovat kriittisempiä kohtia.
Yläilmansiirron läpiviennin teet MDF:stä tai plywoodista, pieni laatikko, joka sopii säleikön kehyksen kanssa.
Yläilmansiirron läpiviennin teet MDF:stä tai plywoodista, pieni laatikko, joka sopii säleikön kehyksen kanssa.
Sain itse asiassa saman vinkin ystävältä, että laittaisin lateksimassaa, ja laittaisin sen myös pystysaumoihin OSB:ssä sekä laittaisin sauman OSB:n ja katon/lattian väliin. Olisi mukavaa saada se mahdollisimman äänieristetyksi, mutta ymmärrän, että ääntä tulee vuotamaan oven ja ritilän kautta, joten ehkä ei kannata välittää niin paljon seinän saamisesta 100% täydelliseksi äänieristyksen suhteen.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 966 viestiä
Voit valita äänieristetyn oven ja venttiilin, jos pidät sitä tärkeänä.
Taidan mennä normaalilla ovella ja venttiilillä.
Olin talossa eilen (saimme pääsyn eilen) ja aloin miettiä missä seinän pitäisi olla jne. Kun tarkastelin sisäkattoa huoneessa, jossa seinä rakennetaan, huomasin että katto oli 'pehmeä', en tiedä miten selittää, mutta kun painaa sitä, se joustaa ennen kuin se muuttuu jämäkäksi (eli ennen kuin se 'koskettaa' sen, mikä on takana), vaikuttaa hieman huokoiselta jollain tapaa eli helppo saada halkeamia. En usko, että siellä on kipsilevyä, vaan pikemminkin jotain muuta materiaalia, jonka aiemmat omistajat ovat laittaneet (voiko olla kolmeiox?). En tiedä mitä sen takana on, mutta jos arvaan, niin siellä on toinen sisäkatto, joka voi olla hieno.
Kysymys on nyt, kuinka käsittelen tämän? Asettamalla pystykoottuja jännitteeseen, se tekee, että katto (tai tuo materiaali) taipuu sisäänpäin. Näin ollen minulla on 2 vaihtoehtoa:
Onko vinkkejä?
Olin talossa eilen (saimme pääsyn eilen) ja aloin miettiä missä seinän pitäisi olla jne. Kun tarkastelin sisäkattoa huoneessa, jossa seinä rakennetaan, huomasin että katto oli 'pehmeä', en tiedä miten selittää, mutta kun painaa sitä, se joustaa ennen kuin se muuttuu jämäkäksi (eli ennen kuin se 'koskettaa' sen, mikä on takana), vaikuttaa hieman huokoiselta jollain tapaa eli helppo saada halkeamia. En usko, että siellä on kipsilevyä, vaan pikemminkin jotain muuta materiaalia, jonka aiemmat omistajat ovat laittaneet (voiko olla kolmeiox?). En tiedä mitä sen takana on, mutta jos arvaan, niin siellä on toinen sisäkatto, joka voi olla hieno.
Kysymys on nyt, kuinka käsittelen tämän? Asettamalla pystykoottuja jännitteeseen, se tekee, että katto (tai tuo materiaali) taipuu sisäänpäin. Näin ollen minulla on 2 vaihtoehtoa:
- Ota esimerkiksi pistosaha ja sahaa kapea uoma leveydeltään noin 70 (koska sääntö on 70 leveä), kiinnitä terässääntö uomaan jämäkkää sisäkattoa vasten, joka on takana. Etuna tässä on myös, että saan kuvan siitä, mitä on takana
- Pura koko katto, rakenna seinä, aseta uusi sisäkatto. En haluaisi tehdä tätä, koska se näyttää hyvältä enkä tiedä mitä asettaisin uudeksi sisäkatoksi (kipsilevy?)
Onko vinkkejä?
ota kuva katostaC claym sanoi:Aion varmaan käyttää normaalia ovea ja venttiiliä.
Kävin talossa eilen (saimme avaimet eilen) ja aloin miettiä, mihin seinä laitetaan jne. Kun katsoin huoneen alakattoa, johon seinä rakennetaan, huomasin, että katto oli 'pehmeä', en tiedä miten selittää, mutta kun siihen painaa, se joustaa ennen kuin se muuttuu kankeaksi (eli ennen kuin se 'osuu' siihen, mikä on taustalla), vaikuttaa hieman huokoiselta jollain tavalla eli tulee helposti halkeamia. En usko, että siinä on kipsilevyjä, vaan pikemminkin jotain muuta materiaalia, jonka aikaisempi omistaja on asentanut (voisiko se olla tretex?). En tiedä, mitä on takana, mutta arvelisin, että siellä on toinen alakatto, mikä voi toisaalta olla hienoa.
Kysymys on nyt, miten käsittelen tämän? Pystysuorien tukipuiden kiristäminen tulee aiheuttamaan, että katto (tai se materiaali) taipuu sisään. Minun näkökulmastani minulla on kaksi vaihtoehtoa:
- Ota esimerkiksi pistosaha ja sahaa kapea ura, jonka leveys on noin 70 (koska tukipuu on 70 leveä), kiinnitä terästuki uraan kovaaan alakattoon, joka on taustalla. Etuna tässä on myös se, että saan kuvan, mitä siellä takana on
- Pura koko katto, rakenna seinä, laita uusi alakatto. En halua tätä, koska se näyttää hyvältä enkä tiedä, mitä laittaisin uudeksi alakatoksi (kipsilevyt?)
Joitain vinkkejä?
Työkaluhullu
· Stockholm
· 1 397 viestiä
Voit kiinnittää metallikiskoilla ja liimata ulkonevan osan (hammarbandet) asennusliimalla. Kiristä niin, että pehmeät levyt ovat harvalaudoitusta vasten, jos ne roikkuvat paikallisesti. Jos haluat lisää varmuutta, voit täydentää muutamalla kipsiankkurilla levyjä varten (sellainen tyyppi, johon ruuvaat spaxin).
Ehkä olin epäselvä, mutta katto ei roiku tänään vaan on tasainen ja hieno. Aion käyttää metallikiskoja katossa ja lattialla. Mutta huoleni oli, että kun kattokisko tulee painumaan ylös (koska pystykiskot ovat hieman pidempiä), pehmeä katto murtuu / pullistuu asetettujen osb- ja kipsilevyjen ulkopuolella, joilla päällystän rungon.Björn Melander sanoi: