Minulla on kysymys. Minulla on katto, joka on laskettu sellaisilla akustiikkalevyillä. Aion rakentaa sisäseinän huoneeseen. Voiko seinän rakentaa koskematta kattoon vai täytyykö seinää varten leikata pois? Tietenkin voi rakentaa alapuolelle, mutta haluan olla varma, että se kestää. Mitkä ovat sen hyödyt ja haitat? Olisiko muuten mahdollista rakentaa koolaukset akustiikkalevyjen yläpuolelle ja sitten koolata alapuolelle ja lopulta kiinnittää ne toisiinsa ja välttää näin levyjen leikkaamisen? Haluaisin mieluiten välttää sen...
 
Ei mitään tietoa?
 
Yleensä laitetaan koolaukset koko matkalta, mutta kipsilevyt asetetaan vain hieman akustiikkalevyjen yläpuolelle. Ainakin avokonttorissa. Siitä ei tule hyvä seinä, jos sitä ei tueta koko matkalta, se huojuu paljon.
 
S
jep se ei toimi erityisen vakaasti, mutta toimii.
säännön kattopintaan kiinnität raon kanssa ja laitat vähän eristystä
 
Kiitos näkemyksistä! Mutta mitä mieltä olette viimeisestä ehdotuksestani. Että kiinnittäisin tukipuut laattoihin ja tekisin tukipuut laattojen yläpuolelle ja sitten vetäisin läpi kierrevarret tai vastaavat? Eikö sen pitäisi olla aika vakaa? Silloin teen vähiten vaurioita laattoihin... Vain kierrevarren täytyy mennä läpi.
 
S
emde sanoi:
Kiitos näkemyksistä! Mutta mitä mieltä olette viimeisestä ehdotuksestani. Että kiinnittäisi plattorihin ja sitten vetäisi gängstavar tai vastaavia läpi?
Eikö sen pitäisi olla melko vakaa?
Silloin teen vähiten vaikutusta plattorilla... Vain gängstaven pitäisi mennä läpi.
miksi et vaihda levyjä valkoiseksi maalattuun kipsiin, jonka takana on vaneri?
 
Se toimii, että kiinnität vain seinän alakaton kantavaan rakenteeseen. Sinun ei tarvitse rakentaa mitään seinää myöskään yläpuolelle, Eurovand rakentaa monet toimistomaisemistaan tällä tavalla.
 
S
Matti_75 sanoi:
Se toimii, kun kiinnittää seinän pelkästään alakaton kantavaan rakenteeseen. Sinun ei tarvitse myöskään rakentaa seinää yläpuolelle, Eurovand rakentaa monia toimistotiloistaan näin.
eurowand :thumbup:
 
Matti_75 sanoi:
Se toimii kiinnittämällä seinä vain alakattorakenteeseen. Sinun ei tarvitse rakentaa mitään seinää yläpuolellesi, Eurovand rakentaa monia toimistomaisemistaan näin.
Mutta alakattokiinnitetty metallikiskoilla, jotka roikkuvat ohuella vaijerilla. Eli ei mitään mihin kiinnittää...
 
SBH sanoi:
miksi et vaihtaisi levyjä valkoiseksi maalattuun kipsiin, jossa on vanerilevy taustalla?
Liian paljon työtä ja liian tiukka budjetti.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.