1 362 lukukertaa ·
9 vastausta
1k lukukertaa
9 vastausta
Rakentaa väliseinä akustiikkalevykatolla
Minulla on kysymys. Minulla on katto, joka on laskettu sellaisilla akustiikkalevyillä. Aion rakentaa sisäseinän huoneeseen. Voiko seinän rakentaa koskematta kattoon vai täytyykö seinää varten leikata pois? Tietenkin voi rakentaa alapuolelle, mutta haluan olla varma, että se kestää. Mitkä ovat sen hyödyt ja haitat? Olisiko muuten mahdollista rakentaa koolaukset akustiikkalevyjen yläpuolelle ja sitten koolata alapuolelle ja lopulta kiinnittää ne toisiinsa ja välttää näin levyjen leikkaamisen? Haluaisin mieluiten välttää sen...
Yleensä laitetaan koolaukset koko matkalta, mutta kipsilevyt asetetaan vain hieman akustiikkalevyjen yläpuolelle. Ainakin avokonttorissa. Siitä ei tule hyvä seinä, jos sitä ei tueta koko matkalta, se huojuu paljon.
Kiitos näkemyksistä! Mutta mitä mieltä olette viimeisestä ehdotuksestani. Että kiinnittäisin tukipuut laattoihin ja tekisin tukipuut laattojen yläpuolelle ja sitten vetäisin läpi kierrevarret tai vastaavat? Eikö sen pitäisi olla aika vakaa? Silloin teen vähiten vaurioita laattoihin... Vain kierrevarren täytyy mennä läpi.
miksi et vaihda levyjä valkoiseksi maalattuun kipsiin, jonka takana on vaneri?emde sanoi:
Se toimii, että kiinnität vain seinän alakaton kantavaan rakenteeseen. Sinun ei tarvitse rakentaa mitään seinää myöskään yläpuolelle, Eurovand rakentaa monet toimistomaisemistaan tällä tavalla.
Klikkaa tästä vastataksesi