Voiko joku keksiä syyn, miksi ei pitäisi rakentaa pöytää liimapalkista? Siitä tulee ulkopöytä (katoksen alla), joten ajatukseni on ostaa pari 56x225-palkkia ja liittää ne yhteen dominos- ja ulkoliimalla.

Levystä pitäisi tulla paljon muotovakaampi kuin tavallisesta puusta, vai mitä? Mutta onko jotain, mitä en ajattele?

Se menee luultavasti hyvin. Suurin haittapuoli on varmaankin se, että siitä tulee todella raskasta.

Hänen täytyy tehdä hyvin pieni pöytä, jotta se on helppo nostaa.
Vitsi sikseen, siitä pitäisi tulla pöytälevy, joka pitää muotonsa hyvin!

V vectrex sanoi:
Se varmaan käy hyvin. Suurin haittapuoli on varmaan, että siitä tulee erittäin raskas.
Ehdottomasti, mikä minusta on etu kuitenkin :)

• Tykkään
1
  • Laddar…
Miksi ei 42x225?

ei ole kovin mädänkestävä

L L-E sanoi:
är väl inte så rötbeständigt
Ei, mutta eivät tavalliset mäntylaudatkaan ole, mutta niitä voi kyllä käsitellä. Ajatuksena on harjata ja petsata levy, sitten öljytä se kunnolla, ellei ole olemassa jotain kovavahaa, joka kestää hyvin ulkopuuta. Pöytä tulee seisomaan katon alla, joten sen pitäisi kestää hyvän aikaa kuitenkin.

• Tykkään
MBMB
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Miksi ei 42x225?
Voi toimia sekin, on ehkä hieman helpommin käsiteltävämpi.

• Tykkään
Fjanten
  • Laddar…
Ennalta muodostettu ajatus. Jos sinulla on Festool Domino, epäilen, että sinulla on joitakin muita työkaluja myös. Miksi et ostaisi hieman sydänmännyn puuta (trall), sahaisi ja liimaisi itse yhteen. Vältät myös mahdolliset poikittaiset saumakohdat. Jos sekoitat vuosirenkaiden suunnan sopivasti, vältät sen vääntymisen.

• Tykkään
Trollskidan
  • Laddar…
L L-E sanoi:
Etukäteen muodostettu ajatus. Jos sinulla on festool domino, epäilen että sinulla on myös useita muita työkaluja. Mikset hankkisi vähän sydänmäntyä (terassi), sahaa ja liimaa itse. Näin vältät myös mahdolliset poikittaiset saumat. Kun sekoitat vuosirenkaita sopivasti, vältät vääntymisen.
Tekisin sen mielelläni, mutta minulla ei ole kontakteja sahalaitoksiin tai edes tiedä, onko sahoja lähistöllä. Asun Västeråsissa ja olen etsinyt kärsivällisesti paikkaa, josta saisi parempaa puutavaraa, mutta se näyttää olevan turhaa :(

Beijer/Optimera tarjoaa sydänmännyn terassilautoja. Niitä täytyy etsiä hieman, mutta hyviä kappaleita voi löytää.

Vinkkejä eräältä, joka asuu lähellä Västeråsia, tarkemmin sanottuna Fagerstassa, mutta toivottavasti muutamme Västeråsiin ensi vuonna, sillä talon kunnostusprojektimme sijaitsee siellä... :-)

Puhu Andersin kanssa Naddebon sahalla Fagerstan ulkopuolella, hänellä on paljon lehtikuustaa, joskus myös tammea ja muita mukavia puulajeja. Luulen kuitenkin, että hän on vähentänyt "tavallisen puutavaran" myyntiä, koska ihmiset ovat liian pihtejä maksamaan enemmän kuin rakennusliikkeissä.

Sörbon Sahalta voit myös saada käsiisi hyvää puutavaraa kohtuulliseen hintaan, heillä on paljon erikoispuuta ja pieni puutavarapiha.

Parempaa puutavaraa löytyy Västeråsin rakennusliikkeistä verrattuna Byggmaxiin/Bauhausiin.

• Tykkään
L-E
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.