5 631 lukukertaa ·
11 vastausta
6k lukukertaa
11 vastausta
Rakentaa ulkopöytä liimapuupalkeista?
Harrastajapuuseppä
· Västmanland
· 214 viestiä
Voiko joku keksiä syyn, miksi ei pitäisi rakentaa pöytää liimapalkista? Siitä tulee ulkopöytä (katoksen alla), joten ajatukseni on ostaa pari 56x225-palkkia ja liittää ne yhteen dominos- ja ulkoliimalla.
Levystä pitäisi tulla paljon muotovakaampi kuin tavallisesta puusta, vai mitä? Mutta onko jotain, mitä en ajattele?
Levystä pitäisi tulla paljon muotovakaampi kuin tavallisesta puusta, vai mitä? Mutta onko jotain, mitä en ajattele?
Harrastajapuuseppä
· Västmanland
· 214 viestiä
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Miksi ei 42x225?
Harrastajapuuseppä
· Västmanland
· 214 viestiä
Ei, mutta eivät tavalliset mäntylaudatkaan ole, mutta niitä voi kyllä käsitellä. Ajatuksena on harjata ja petsata levy, sitten öljytä se kunnolla, ellei ole olemassa jotain kovavahaa, joka kestää hyvin ulkopuuta. Pöytä tulee seisomaan katon alla, joten sen pitäisi kestää hyvän aikaa kuitenkin.L L-E sanoi:
Harrastajapuuseppä
· Västmanland
· 214 viestiä
Ennalta muodostettu ajatus. Jos sinulla on Festool Domino, epäilen, että sinulla on joitakin muita työkaluja myös. Miksi et ostaisi hieman sydänmännyn puuta (trall), sahaisi ja liimaisi itse yhteen. Vältät myös mahdolliset poikittaiset saumakohdat. Jos sekoitat vuosirenkaiden suunnan sopivasti, vältät sen vääntymisen.
Harrastajapuuseppä
· Västmanland
· 214 viestiä
Tekisin sen mielelläni, mutta minulla ei ole kontakteja sahalaitoksiin tai edes tiedä, onko sahoja lähistöllä. Asun Västeråsissa ja olen etsinyt kärsivällisesti paikkaa, josta saisi parempaa puutavaraa, mutta se näyttää olevan turhaaL L-E sanoi:
Vinkkejä eräältä, joka asuu lähellä Västeråsia, tarkemmin sanottuna Fagerstassa, mutta toivottavasti muutamme Västeråsiin ensi vuonna, sillä talon kunnostusprojektimme sijaitsee siellä... 
Puhu Andersin kanssa Naddebon sahalla Fagerstan ulkopuolella, hänellä on paljon lehtikuustaa, joskus myös tammea ja muita mukavia puulajeja. Luulen kuitenkin, että hän on vähentänyt "tavallisen puutavaran" myyntiä, koska ihmiset ovat liian pihtejä maksamaan enemmän kuin rakennusliikkeissä.
Sörbon Sahalta voit myös saada käsiisi hyvää puutavaraa kohtuulliseen hintaan, heillä on paljon erikoispuuta ja pieni puutavarapiha.
Parempaa puutavaraa löytyy Västeråsin rakennusliikkeistä verrattuna Byggmaxiin/Bauhausiin.
Puhu Andersin kanssa Naddebon sahalla Fagerstan ulkopuolella, hänellä on paljon lehtikuustaa, joskus myös tammea ja muita mukavia puulajeja. Luulen kuitenkin, että hän on vähentänyt "tavallisen puutavaran" myyntiä, koska ihmiset ovat liian pihtejä maksamaan enemmän kuin rakennusliikkeissä.
Sörbon Sahalta voit myös saada käsiisi hyvää puutavaraa kohtuulliseen hintaan, heillä on paljon erikoispuuta ja pieni puutavarapiha.
Parempaa puutavaraa löytyy Västeråsin rakennusliikkeistä verrattuna Byggmaxiin/Bauhausiin.
Klikkaa tästä vastataksesi