Hei, minulla on kysymys. Tietääkö kukaan, miten ennen vanhaan rakennettiin sorakenttiä? Tuskinpa kaivettiin pois 30 cm, sitten kantava kerros ja sitten soraa.
Olemme rakentamassa sorakenttää ja haluamme päästä mahdollisimman vähällä, meillä ei ole raskaita koneita vaan ainoastaan autoja, jotka kulkevat sisään ja ulos kerran päivässä. Tekemällä kuten pitäisi kaivamisen ym. kanssa, se maksaisi noin 50k "kaverihinnalla".
Appiukko sanoo, että ennen vain levitettiin sora suoraan nurmikolle, ja että hän teki niin. Tietysti siellä, missä ei liikutaan, ruohokin todennäköisesti kasvaa, joten soraa pitää lisätä.
Aseta maasuojakangas haluamasi soran päälle, kangas auttaa vähentämään rikkaruohoja ainakin alkuvaiheessa.
Tee mitä tahansa, niin rikkaruohot tulevat soraan, ellet haravoi pintaa melko usein.
Halvemmaksi tätä on vaikea päästä.
Kysymys on, kuinka paljon hyötyä on siitä, että asettaa kangastuksen ... minä vain laitoin diabasgrus suoraan. Nyt oli tosin käytetty tulevaa carportesinfarten raskaille koneille rakentamisen aikana, joten se oli hyvin tiivistetty. Vähän juuririkkoja ensimmäisinä vuosina, mutta ne katosivat ajan myötä. Uskon, että diabasgrus on niin raskasta, että se ei edistä kasvua.
Kysymys on, kuinka paljon hyötyy laittamalla kurja kalvo ... laitoin vain diabasgrus suoraan. Nyt tosin tulevaa carportsin sisäänkäyntiä oli käytetty raskaille koneille rakennuksen aikana, joten se oli hyvin tiivistetty. Pientä juuririkkaruohoa ensimmäisinä vuosina, mutta se hävisi vähitellen. Uskon, että diabasgrus on niin raskasta, ettei se edistä kasvua.
Se riippuu täysin siitä, millainen alusta on. Jos siinä on paljon hienoainesta/savetta, se muuttuu helposti kuraksi ilman kalvoa. Hiekkainen moreeni, hiekka, sora toimivat hyvin ilman kalvoa.
Olen kuullut sekä hyviä että huonoja asioita tuosta maanpeitekankaasta. Yksi riski on se, että jos haluaa haravoida soran pois raskaammalla soraharavalla, se voi painua kankaan läpi ja repiä sen ylös ja aiheuttaa ryppyjä.
Kuinka paljon soraa laittaisitte sen päälle? Diabaasisora, minkälaista se on? 0-?
Ymmärrän, että haluat tavallisen sorapihan, kuten talon edessä on, mahdollisesti keskellä ympyrä jos halutaan hieman erityistä?
Meillä on tällainen sorapiha. Tässä on kuva siitä, kuinka se on rakennettu, kun kaivoin hieman kastelua.
En päässyt syvemmälle johtuen suodatinkankaasta. Sen päällä on 10-15 cm materiaalia, joka on säkissä. Sen päällä muutama senttimetri sepeliä, olisiko se 4-11 tai jotain?
Sinä päivänä, kun voin perustella sen taloudellisesti, vaihdan kaiken oikeaan pihasingleen.
Tällä alueella liikkuu enimmäkseen autoja, mutta ajoittain myös traktoreita tai vastaavia.
En todellakaan laittaisi suodatinkangasta suoraan soran alle. Käytämme säännöllisesti kesäkaudella piharäikkää ruohonleikkurin perässä pitääksemme rikkaruohot poissa. Lisäksi näyttää kauniilta, kun on juuri harattu.
Vaihdatko? Voit tiivistää nykyisen pinnan hieman kivituhkalla ja laittaa päälle hernesoralla.
Tuntuu siltä, että se revitään auki, kun äestämme ja sitten meillä on sekoitus. Luulen pikemminkin, että se tapahtuu, kun tarvitsemme sepeliä johonkin "muuhun". Joko parannan jotain metsätietä tai vastaavaa. Silloin raaputan kaiken jollain tavalla kasaan ja lastaamme sen ja käytämme "toiseen", sitten ostan muutamia kuormia hienosoraa ja levitän.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.