Ajattelin rakentaa sivupöydän MDF:stä. Voiko käyttää lamellijyrsintä ja keksia siihen?
Miten saa MDF:n näyttämään kiiltävältä ja kaupasta ostetulta kuin koneellisesti lakattu huonekalu?
Onko jollakulla vinkkejä aloittelijalle jostain, mitä täytyy ottaa huomioon? Onko vaikeaa tehdä hyllyjä tai liukuvia laatikoita?
Novis kun olen, otan mielelläni vastaan kaikki vinkit.
:)

Reitmond sanoi:
Ajattelin rakentaa mdf-sideboardin. Voiko siihen käyttää lamellijyrsintä ja keksiä?
Kuinka saa mdf:n näyttämään kiiltävältä ja ostetulta kuten koneella lakattu huonekalu?
Onko jollain vinkkejä aloittelijalle asioista, joita on otettava huomioon. Vaikea tehdä hyllyjä sisäänvedettävillä laatikoilla?
Novis kun olen, otan kiitollisena vastaan kaikki vinkit.
:)
tilaa Laminatgruppenilta, niin voit saada mdf:ään laminaattia, heillä on kaikenlaisia puulajeja mdf:ssä.

Laminaattiryhmä? En löydä siitä mitään Googlessa tai Hitta-palvelussa. Linkki?

MDF on erinomainen materiaali käytettäväksi keksitekniikassa. Jos aikoo ruuvata, on oltava huolellinen esiporauksessa, sillä muuten MDF saattaa halkeilla pituussuunnassa.

Jos haluaa lakkapinnan, helpoin tapa on etsiä yritys, joka voi harkita sen lakkaamista, ja tällaisia yrityksiä on enemmän kuin uskoisi. Kysy ympäriltäsi ja lue kylttejä, jos he voivat lakata ovia, he voivat lakata huonekaluja.

Jos haluaa liikuteltavat hyllylevyt, on tehtävä työtä reikärivien ja hyllypidikkeiden kanssa. Katso tavalliseen keittiökaappiin niin ymmärrät periaatteen. Kiinteät hyllytasot voi kiinnittää kekseillä, ellei niille ole asetettu jotain erittäin raskasta.

Ulosvedettävät laatikot on helpointa tehdä käyttämällä liukukiskoja. http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251675#31-2109 Liukukiskot voi piilottaa tekemällä laatikon etupaneeli isommaksi kuin itse laatikko.

Teen yleensä kunnollisen luonnoksen, jonka siirrän sitten yksinkertaiseksi mittakaavapiirrokseksi suuremmalle paperille. Silloin saa mahdollisuuden tarkistaa, että mittasuhteet tuntuvat oikeilta ja rakentaa koko teoksen päässä muutaman kerran, silloin yleensä keksii, missä järjestyksessä asiat pitäisi tehdä.

On kyseenalaista, suosittelisinko työskentelyä viilutetun MDF:n kanssa, jos se on ensimmäinen kerta. Se vaatii enemmän tarkkuutta, kun ei voi huijata täytemassalla. MDF:n voi muuten tasoittaa parhaiten Plastic paddingilla. En ole vielä uskaltanut työskennellä viilun kanssa, ja työskentelen silti mieluiten liimalevyn kanssa (se tuntuu anteeksiantavammalta), mutta olen kiinnostunut hankkeesta läpivärjätyllä MDF:llä - Valcromat http://www.traimporten.se/nyheter.htm

Onnea ja ota rauhallisesti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.