Aion jakaa suuren huoneen kellarissa seinällä kahdeksi huoneeksi. Kun tarkastin talon, sanoi tarkastaja, että kellarin lattiassa oli melko korkea kosteusarvo, eikä kellariin pitäisi laittaa puumateriaalia. Mutta jos aion kehikkoida seinän, niin siihen tulee puukehikot, pitäisikö minun laittaa esim. tervapaperi alimman kehikon alle, johon asetan seinäkehikot? Vai pitäisikö minun tehdä jotain muuta? Ja sitten ajattelin käyttää kipsilevyä tähän, mutta olen lukenut foorumilta, että kipsipaperiin voi tulla hometta. Mutta jos sijoitan kipsilevyn noin 3 cm lattian yläpuolelle niin, ettei se kosketa lattiaa, niin ehkä se onnistuu? Ne 3 cm voi kuitenkin piilottaa jalkalistalla.

Terveisin Anders

Käytä plåtreglar!

Käytä teräsprofiileja puiden sijasta niin pääset eroon siitä ongelmasta, mitä tulee kipsiin, niin joku joka tietää siitä enemmän voi vastata.

Vastaat niin hitaasti mats...... 8-)

ok, mutta eikö sen pitäisi toimia tervapaperilla puulistan takana? vai voinko laittaa jotain muuta puulistojen taakse? minulla on paljon puu listoja lojumassa.... mitä maksavat metalli listat sitten? en ole koskaan käyttänyt sitä.

Yst. terveisin Anders

MathiasS sanoi:
Vastaat niin hitaasti mats...... 8-)
Se johtuu siitä, että kirjoitan pidempiä vastauksia ;D

eikö kukaan tiedä, voiko tervapahvia käyttää puulistan takana? vai voinko laittaa jotain muuta puulistojen taakse?

Terveisin Anders

Ongelma on se, että vain suljet kosteuden tervapaperin taakse, ja silloin se tulee valitettavasti esiin vierestä.

Rakensin juuri seinän kellarissani. Osta metallirankoja, ne eivät ole kalliita, niitä on helppo työstää, eivätkä ne sotke samalla tavalla kuin puu, ja sinun ei tarvitse huolehtia kosteudesta. Varmasti jotain haittapuolia on, mutta luulen, että edut ovat suuremmat kellariprojekteissa. Kipsilevyjen ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, jos ne eivät ole lattiaa vasten. Lisäksi listoihin ei pitäisi käyttää puuta.

jos minulla olisi ollut niin korkea kosteuspitoisuus kellarissa, että et voi käyttää puukarmia, olisin ensin selvittänyt kosteusongelman.

Osta teräskiskot ja aseta ne pohjalle. Sen jälkeen voit rakentaa seinän normaalisti... Se on puukosketus kosteaan laattaan, joka on ongelma. Nosta kipsiä 3-4 mm lattian yläpuolelle, niin olet sielläkin turvassa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.