Hei! Aiomme pystyttää vanhan, pyöreän kaakeliuunin.
Onko teillä vinkkejä, miten se tehdään? Miten mittaa niin, että kaari on alusta alkaen oikein?
Rakennamme sen vain sisustuselementiksi, joten savukanavia ei tarvitse rakentaa.
Miten helpoiten rakentaa "tuki" kaakeliuunin sisälle?
Kiitollinen vakavista vinkeistä (Tiedämme, että se on vaikea tehtävä ratkaista itse) :-)

• Vanhan kaakeliuunin osia järjestettynä lattialle, mukana valkoisia kaakelinpaloja ja metalliluukku, kaakeliuuni sisustuselementtinä.
  • Tyhjä nurkka huoneessa, jossa on parkettilattia ja neliömäinen laattapohja, valaistuna kirkkaalla työvalolla.
Puurunko ja ehkä vaneria?

Claes Sörmland
Muuraa se kuten tavallisesti savilaastilla, se on sekoitus 1 osa savea ja 3-4 osaa muuraushiekkaa, niin sen voi purkaa tulevaisuudessa ilman moukarointia. Jos muuratte sen laastilla, se on pilalla.

Voitte myös "huijata" tukemalla sisäosaa ja käyttää kalliiden tiilien sijaan edullisia lecaharkkoja. Niitä voi myös sahata tiikerisahan terällä haluttuun muotoon, mukaan lukien pyöreät muodot. Eli teidän ei tarvitse hakata tiiliä (ei vaikeaa).

Anteeksi, mutta... mitä?? Olette ostaneet kaakeleita puretusta kaakeliuunista, ja nyt haluatte muurata sen kaakeliuuniksi savupiipun vierelle - mutta muuraatte sen kiinni ilman tulisijaa ja savuhormia niin, ettei kaakeliuunia voi käyttää tulen tekemiseen? Sen tarkoituksena on vain seistä siinä ja näyttää kauniilta?
Jos minun pitää antaa vakava vinkki, niin jättäkää kaakeliuuni laatikoihinsa, kunnes keksitte paremman idean. Olen melko varma, että täysin käyttökelvoton kaakeliuuni alentaa arvoa sinä päivänä, kun mahdollisesti haluatte myydä.
Jos haluatte kauniin mutta käyttökelvottoman tulisijan savupiipun viereen, ostakaa kaunis vanha valurautakamiina jostain kirpputorilta, viekää hiekkapuhallettavaksi ja antakaa sille mustaa hoitoa. Sitten vedätte putken kamiinasta savupiippuun jonnekin. Valmis! Ei-toivotun kamiinan poistaminen ei ole erityisen vaikeaa, mutta kaakeliuunin purkaminen on huomattavasti pahempaa.

• Tykkään
MONTREAL ja 1 muu
  • Laddar…
Claes Sörmland
Se on luultavasti vain henkisesti raskasta purkaa kakelugn. Se on tehty yhden päivän aikana, mutta sen jälkeen tulee todella tylsä siivous.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.