Hei!

Onko kenelläkään hyvää ehdotusta siitä, miten voisin rakentaa pienen uuden portaani, joka yhdistää kaksi lattiapintaa.
Siinä tulee olemaan kaksi askelmaa, kolme jos lasketaan ylös astuminen ylemmälle lattialle.
Pitäisikö rakentaa omat vangit alla vai vain tukipuut jokaisen askelman alle.
Uuden portaan pitäisi kulkea seinästä seinään, alkaen sieltä missä alempi lattia päättyy. Ylempi lattia tulisi laajentaa hieman niin, että se kohtaa uuden portaan.

Toivottavasti selitin hyvin, mutta kuva auttaa ehkä.

Kiitollinen kaikista ehdotuksista.

Ystävällisin terveisin,
Mattias

• Kuva portaikosta keskeneräisessä rakennusprojektissa, jossa näkyy kolme askelmaa ja eristeitä sekä punaisia putkia.
R RenoverarenBob sanoi:
Hei!

Onko kenelläkään hyvää ehdotusta siitä, miten voisin rakentaa uuden pienen portaikkoni, joka menee kahden lattiapinnan välillä.
Siinä tulee olemaan kaksi askelmaa, kolme jos lasketaan mukaan askelma ylemmälle lattiapinnalle.
Pitäisikö rakentaa omat vangit alla vai vain säleet jokaisen askelman alle.
Uusi portaikko menee seinästä seinään, alkaen sieltä missä alempi lattia loppuu. ylempi lattia rakennetaan hieman eteenpäin niin että se kohtaa uuden portaan.

Toivottavasti selitin hyvin, mutta kuva voi auttaa.

Kiitollinen kaikista ehdotuksista.

Ystävällisin terveisin Mattias
No olet varmaan jo vastannut kysymykseen itse :rofl:
Joko käytät ostettuja tai itse tehtyjä vagnstycken.
Tai sitten rakennat säleillä. Mitä aiot laittaa askelmille päällysteeksi?

T Tompafix sanoi:
Ja, sinähän vastasit kysymykseen itse :rofl:
Joko ostat valmiita, tai teet omat sivukehykset.
Tai sitten rakennat koolauspuilla. Mitä suunnittelet käyttää askelmiin?
No, tavallaan, mutta ajattelin kuitenkin, että joku voisi antaa kätevän kuvauksen/piirustuksen, jos he ovat tehneet jotain samankaltaista aikaisemmin ja mitä mittoja he käyttivät. Esimerkiksi, käyttivätkö he koolauspuita askelmina tai höylättyjä lankkuja.

R RenoverarenBob sanoi:
Joo, tavallaan tein sen, mutta ajattelin silti, jos joku voisi antaa sujuvan kuvauksen/piirustuksen, jos he ovat tehneet jotain vastaavaa aiemmin ja mitä mittoja he käyttivät. Esimerkiksi, jos heillä oli koolauksia portaavina tai höylättyjä lankkuja.
Aiotko laittaa saman lattian portaisiin vai onko sinulla jokin muu ajatus?

T Tompafix sanoi:
Aiotko laittaa samaa lattiaa portaisiin vai onko jotain muuta ajatusta?
Ajattelin ensin niin, mutta olen miettinyt maalata askelmat sen sijaan.

Paras vastaus

R RenoverarenBob sanoi:
Ajattelin ensin sitä, mutta olen harkinnut maalaavani portaat sen sijaan.
Jotkut rakentavat askelmat jonkinlaisesta työtasosta. Tärkeintä on, että sinulla on kuivaa korkealaatuista puutavaraa. Sitten sinun täytyy päättää, pidätkö näkyvistä askeltuista vai piilotetuista.

T Tompafix sanoi:
Jotkut tekevät tasoportaat jostakin työtasomateriaalista. Tärkeintä on, että sinulla on kuivaa, korkealaatuista puuta. Sitten päätät, pidätkö näkyvistä vai piilotetuista askelmaprofiileista kauniina.
Minulla on pari 18 mm hyllytasoa pyökistä, ehkä ne voisivat toimia, jos tukee kunnolla. Luultavasti käytän piilotettuja askelmaprofiileja, minusta se näyttää siistiltä ja tyylikkäältä.

Se toimii varmasti. Ja olen samaa mieltä, että se näyttää parhaalta piilotettuna (y)

• Tykkään
RenoverarenMattias
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.