no niin. Onko se vain minä, joka usein joutuu tilanteisiin, joissa ajattelen: "minun on kai tehtävä se itse..."?
Portaat vinttiin siirretään päädystä talon keskelle. Tai pikemminkin puretaan ja sitten tarvitaan uusi portaikko. Olen rakentanut seinän uudelleen, johon uusi portaikko tulee vasten, ja avannut aukon vintille. Ajatuksena on suorat portaat, joiden alla on vaatekaappisäilytys. Näyttää olevan vaikeaa löytää kiinnostunutta puuseppää (Malmön/Lundin alue, antakaa vinkkejä!)

Ajatus siitä, että teen sen itse, houkuttelee yhä enemmän. Olen alkanut piirtää seinää ja se näyttää toimivalta. Siitä tulee siinä tapauksessa hieman jyrkemmät portaat, joiden askelkorkeus on noin 185 mm. Mutta olen yrittänyt etsiä tietoa, enkä löydä paljonkaan forumsilta portaiden rakentamisesta. Kaavoista ja muista minulla on käsitys. Mutta miten minun pitäisi rakentaa porraspalkit? Liimataanko ja lovetaan vai ruuviliimataanko puupalat jokaiselle askelmalle runkolautaan?

Alla on, kuten sanottu, eteisen säilytystila, jonne laitetaan asiat, jotka ovat tiellä, joten ei esteettisiä vaatimuksia alaosalle, ja voin lisätä tukitankoja tai vastaavaa, jos tarvitaan.

D09
Liimaa yhteen suuria rakennuslevyjä ja piirrä sekä sahaa esiin runkopalkit. Jätin muutaman mm ja viilasin loput. Omani on kuitenkin sisäänrakennettu, joten sitä ei enää näy. :)

On varmasti parempia vinkkejä :)

On täysin mahdollista rakentaa portaat itse. Se voi kuitenkin viedä muutaman tunnin. Koskien vagnstycken ostin valmiiksi liimattuja paloja Ceosilta Norrköpingistä. Sinun alueellasi pitäisi olla jotain vastaavaa tai vaihtoehtoisesti voit luultavasti kysyä joltakin huonekalupuusepältä, voitko ostaa heiltä puutavaraa.

Onnea rakentamiseen

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.