11 119 lukukertaa ·
11 vastausta
11k lukukertaa
11 vastausta
Rakentaa pilari kevytbetonilohkoista?
Istun juuri nyt ja pohdin - huomioi, että olen amatööri! - miten yksinkertaisimmin voisi suunnitella joitakin yksityiskohtia talossamme ja ajattelin sitten, että voisi käyttää kevytbetonilohkoja, joilla on korkea lujuus, kantavien "pylväiden" rakentamiseen.
Olen nähnyt tämän kevytbetonitalon sisäpuolella, joten sen pitäisi onnistua yhtä hyvin ulkopuolella vai mitä? Omalla kohdallani se tukisi (valettua) parveketta.
Mitä sanotte, onko tämä hullua vai halpa tapa saada tukevat pylväät aikaan? Että pylväistä tulisi lisäksi suorakulmaiset (ellei lohkoja sahata) voisi vain näyttää erityisen tyylikkäältä vai mitä mieltä olette?
Katso kuva nähdäksesi, mitkä pylväät tarkoitan.
Olen nähnyt tämän kevytbetonitalon sisäpuolella, joten sen pitäisi onnistua yhtä hyvin ulkopuolella vai mitä? Omalla kohdallani se tukisi (valettua) parveketta.
Mitä sanotte, onko tämä hullua vai halpa tapa saada tukevat pylväät aikaan? Että pylväistä tulisi lisäksi suorakulmaiset (ellei lohkoja sahata) voisi vain näyttää erityisen tyylikkäältä vai mitä mieltä olette?
Katso kuva nähdäksesi, mitkä pylväät tarkoitan.
Ah, tämä ikuinen raudoitus. Siinä kohtaa amatööri mokaa, kun istuu ja ideoi! Oletan, että sitä tarvitaan, jotta ei vahingossa romahduta pilaria, jos siihen törmää tai?chris47 sanoi:
Juuri niin. En usko myöskään, että lekablock käytetään pilareihin, vaan todennäköisesti betonielementtejä, mutta kuten sanottu, ei ole minun alueeni. Ehkä joku alan asiantuntija tarttuu ketjuun. Kokeile postata se "maanrakennus"-alueelle, siellä tiedän olevan monia betoniasiantuntijoita.
/CC
/CC
Yleensä tavataan lujittaa kaikenlaiset pylväät, koska vaikka materiaali kestää tietyn kuormituksen pystysuunnassa, voi kohdata ns. nurjahduksia. Mitä kapeampi ja pidempi pylväs, sitä suurempi riski nurjahdukseen. Jos olisi ollut pyöreitä pylväitä, olisit voinut valaa sellaisia pahviputkien avulla (niitä on saatavilla eri halkaisijoilla). Tietenkin raudoitusraudat valettuina. Kysy ensin suunnittelijaltasi, miten hän näkee asian lujuusnäkökulmasta.
Nurjahdus. Mielenkiintoista - uusi sana tutkittavaksi netissäisolde sanoi:
Paperiputket kuulostavat kustannustehokkailta ja siksi makuuni! Joo, aion palkata suunnittelijan pian, mutta haluan ensin saada jotain käsitystä ja ideoita, jotta voin ainakin osallistua hieman ideoiden pallotteluun.
Tässä on vähän hyödyllistä odotellessa konstruktööria....
http://www.maxit.se/media/22/pdf/leca/vaggar/murverk_proj_konstr.pdf
/Ingenjören
http://www.maxit.se/media/22/pdf/leca/vaggar/murverk_proj_konstr.pdf
/Ingenjören
Joo tuo ikuinen vahvistaminen... Kuten mainittiin, sitä tarvitaan erityisen paljon (ja oikein) juuri pylväissä, koska ne kestävät paljon puhtaasti pystysuoraa kuormitusta, mutta eivät paljoa, jos kuormitus on hieman vinossa. Harvoin näkee pylväitä murskautuvan, ne kaatuvat yksinkertaisesti.
Tyylistä riippuen on kolme järkevää vaihtoehtoa muurata vahvistetuilla lohkoilla, valaa putkiin (vaikka en itse ole nähnyt niin korkeita pylväitä valettuna putkiin) tai päällystää teräs- tai puupalkki sopivalla materiaalilla. Uskon, että oikea tapa on valita, miltä haluatte pylvään näyttävän, ja sitten suunnittelija voi auttaa mitoittamaan ja tekemään kustannustehokkaan rakenteen.
Vaikka pidän itseäni melko kätevänä ja olen "lukioinsinööri" rakennustekniikassa, en uskaltaisi tehdä tällaista pylvästä itse tai kokeilla mitään halpaa, joten on hyvä nähdä, että olette täysin selvillä suunnittelijan palkkaamisesta. Voin mieluummin suunnitella pienen portaan tai vastaavan kotona, mutta jos tekee virheen tällaisessa pylväässä, se muuttuu ansaksi... Uskon yksinkertaisesti, että teidän tarvitsee vain valita tyyli, niin rakennustekninen puoli seuraa automaattisesti.
Tyylistä riippuen on kolme järkevää vaihtoehtoa muurata vahvistetuilla lohkoilla, valaa putkiin (vaikka en itse ole nähnyt niin korkeita pylväitä valettuna putkiin) tai päällystää teräs- tai puupalkki sopivalla materiaalilla. Uskon, että oikea tapa on valita, miltä haluatte pylvään näyttävän, ja sitten suunnittelija voi auttaa mitoittamaan ja tekemään kustannustehokkaan rakenteen.
Vaikka pidän itseäni melko kätevänä ja olen "lukioinsinööri" rakennustekniikassa, en uskaltaisi tehdä tällaista pylvästä itse tai kokeilla mitään halpaa, joten on hyvä nähdä, että olette täysin selvillä suunnittelijan palkkaamisesta. Voin mieluummin suunnitella pienen portaan tai vastaavan kotona, mutta jos tekee virheen tällaisessa pylväässä, se muuttuu ansaksi... Uskon yksinkertaisesti, että teidän tarvitsee vain valita tyyli, niin rakennustekninen puoli seuraa automaattisesti.
Myös "valmiita" pylväitä on ostettavissa.zachris sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi