Hei

Aion järjestää parven tulevaan vierastupaan ja pohdin, miten sinne pääsisi. Haluaisin saada yksinkertaiset portaat, mutta ongelmana on, että tila on aika rajallinen.

Aluksi ajattelimme tavallista tikasta olohuoneesta, mutta sitten aloimme miettiä vaihtoehtoa, jossa nousu tapahtuu kylpyhuoneen yläpuolelta. Siihen voisi asettaa tikkaat, mutta niistä tulisi jyrkät. Haluaisin rakentaa jonkinlaisen kääntyvän ratkaisun, joka vie kuitenkin vähän tilaa. Sen ei tarvitse olla kuten portaat, mutta vähän turvallisemmat kuin tikkaat olisi kiva.

Onko kenelläkään vinkkejä rakenteesta tai pahimmassa tapauksessa joku, joka voisi rakentaa sen minulle?

• Pienoismalli vierastuvasta, jossa näkyy tikapuut kylpyhuoneen päällä olevaan parveen. Mukana mitat ja kalusteet.
Epäsymmetrinen puoliporras voidaan asentaa melko jyrkästi, sinun pitäisi pystyä saamaan tilaa myös kaarevalle mallille, jolloin kulkuaukko on vinosti kylpyhuonetta kohti. Katso tämä esimerkkinä: http://www.trappfabriken.se/spartrappa-karina#4

Hmm, en voinut linkittää suoraan kuvaan, jota ajattelin, mutta se on neljäs malli kuvissa.

Täydellistä, nyt vain kysymys on, kuinka rakennan sen itse! :p

Leikki sikseen, tajuan, että kyseessä on halpa tikas tai kallis säästöporras, joka on ajankohtainen. Sellaisen tekeminen itse ei taida olla minun juttuni. Mielestäni se olisi pitänyt pystyä ratkaisemaan puusta jollain fiksulla tavalla.

Spartappa? Jouduin googlaamaan sen :). Oppii jotain uutta joka päivä. Mutta sellaisen rakentaminen ei ole liian monimutkaista itse. Voit kalastaa jonkun vapaaehtoisen ketjusta "posta er senaste verk" tai mikä se nyt onkaan, siellä on ihmisiä, joilla on taitoja tällaiselle projektille :)

cederbusch sanoi:
Täydellistä, nyt on vain kysymys siitä, miten rakennan sen itse! :p

Vitsit sikseen, ymmärrän, että se on joko halpa tikkaat tai kallis tilaasäästävä rakennettuna. Sellaisen rakentaminen itse ei välttämättä ole minun hommani. Mielestäni se olisi pitänyt pystyä tekemään puusta jollain kätevällä tavalla.
Tuo täällä näyttää olevan puusta ja ei pitäisi olla mahdoton kopioida/plagioida/muokata.

Ensimmäinen googlen linkki periaatteessa, joten varmasti löytyy parempiakin esimerkkejä.

mexitegel: siinähän se lukee linkissä jonka postasit :p

Alfredo: nyt tarvitsen portaat, jotka kiertyvät. Muuten se ei olisi niin iso juttu. Minulla ei ole aavistustakaan, miten ratkaisisin sen kaarteessa.

cederbusch sanoi:
Alfredo: nyt tarvitsen portaat, jotka kiertyvät. Muuten se ei olisi ollut niin suuri asia. En tiedä yhtään, miten ratkaisisin sen käännöksessä.
Googlaa vähän inspiraatiota. Ota muutama pilsneri luovuuden vuoksi. Nuku asian yli ja olen melko varma, että keksit jonkin ovelan ratkaisun....:thumbup:;)

Jos L- tai U-muotoinen portaikko riittää, ehkä voit rakentaa jonkinlaisen tasanteen sopivaan korkeuteen, jonne muut portaan osat voivat nousta/laskeutua?

Ajattele joka tapauksessa, miten saat mahdolliset huonekalut ullakolle, sillä kiertyvän portaikon kautta ei varmaankaan onnistu. Meidän talossamme on L-portaat – täysin mahdotonta saada vietyä mitään isompaa/leveyempää kuin 90-sängyn:-( (ja ei, se ei onnistu ikkunoidenkaan kautta ...).

Joo, mietinkin, että siitä voisi tulla tällainen ratkaisu. Mitä tulee mööpeleihin, niin se on meille ei-kysymys, ullakko tulee olemaan matalakattoinen ja sinne laitetaan vain muutama patja.

Meidän talossa on L-portaat – täysin mahdotonta saada ylös mitään isompaa/leveämpää kuin 90-sänky :-( (ja ei, se ei mene ikkunoidenkaan kautta ...).
Aivan kuten meillä, ei voi mennä huonekaluliikkeeseen ja löytää mitään ilman, että heti täytyy miettiä, saako sen ylös. Renovoinnin aikana oli hirveää, levyt yli 900x2500 eivät mene ylös, ja nekin ovat tarkkaa työtä saada ylös. Onneksi yläkerta on nyt valmis...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.