Tarvitsisin vähän vinkkejä ja neuvoja.
Aion rakentaa pienemmän aidan talon taakse, rinnettä ja metsää kohti. Haluaisin mielellään tehdä sen mahdollisimman yksinkertaisesti, jotta se sekä menisi nopeasti että tulisi halvaksi. Matka on ehkä 15-20 metriä ja se on lähinnä sen vuoksi, että tontin lopetus olisi siistimpi, mutta myös turvaamaan rinteen, jotta lapset eivät putoa alas miten sattuu.. aion myös rakentaa hiekkalaatikon tämän aidan viereen.
Ajattelemme matalaa aitaa, jotta se ei pilaa luonnon ja metsän näkymiä. Eikä tunnu liian kömpelöltä. Joten aita ei varmaankaan ole paljon korkeampi kuin ehkä 50 cm.
Riittäisikö teistä, että JYKKÄSIN nämä tolpat maahan? Koska vältän mielelläni kaivamista ja valamista! Mutta JOS kaivan ja valan, silloin varmaan riittää, että tolppien väli on 2 metriä?
70x70 tolpat, joihin sahataan kärki? Vai millaisia tolppia minun tulisi käyttää?
Onko teillä ehdotuksia, millainen aita sopisi metsämaisemaan? Mietimme hetken aikaa riukuaitaa, koska se sopii luontoon, mutta se ei varmastikaan sovi hyvin modernimpaan taloomme. Sitä en myöskään osaa itse rakentaa...
Se liitetään terassiin, jossa on aita/aita, jossa on vaakasuuntaisia säleitä, joten mietimme myös aitaa vaakasuuntaisilla säleillä. Mutta olen epävarma, olisiko se todella niin siistiä!?
Mietteitä/ideoita tähän??