Yleisellä alueella meillä on tukeva itse tehty keinuteline, jonka joku on tehnyt noin 100x100 pilareilla upotettuna soraan/maahan. Siinä on keinu. Haluaisin rakentaa leuanvetotangon, joka roikkuu vaakasuoran pilarin/riman alla, mutta en keksi, miten sen voisi tehdä.
Parasta olisi rautaputki itse tangoksi ja sitten joitain kiinnityksiä/asioita, jotka voi ruuvata suoraan ylös rimaan. Jotkin kiinnikkeet, mutta olen käynyt rakennusliikkeissä nyt etsimässä, mutta se on kuin neulapinoa heinäsuovassa.

Onko täällä ketään, joka luovasti voisi auttaa minua?

Kustannukset >500 kruunua

Keinu, jossa on vaakapalkki ja merkintä tulevasta leuanvetotangon kiinnityskohdasta.

Miksi sen täytyy maksaa enemmän kuin 500 kr ;)

Biltema on taatusti sitä mitä tarvitset. On lukemattomia vaihtoehtoja muotoiluun, yksinkertaisinta on ehkä putki, jossa on kaksi lenkkiä päissä, ja sitten kaksi köydenpätkää yläriman ympärille, köydet kiinnitetään lenkkeihin karabiinihakoilla. Mutta ehkä haluat sen olevan jäykkä.

Minä ja lapset jaamme keinurakennelman, ei maksa paljon saada aikaan hyvä ulkoliikuntapaikka muutamalla taljalla ja hieman köyttä.

• Tykkään
crackerjack
  • Laddar…
Suuri kiitos - juuri sitä, mitä etsin. aivan hullua, ettei kukaan K Rauta, Byggmax, Cheapy tai Beijer voinut ohjata minua oikeaan suuntaan.

Olen aina oppinut, että se haukkaa suurempaa. Olen ehkä ollut väärässä koko elämäni :)

Ongelma näiden putkien pidikkeiden kanssa on kestävyys. Ruuvien reiät ovat melko pieniä. Chin-tanko, johon mahdollisesti hypätään, tarvitsee kestää erittäin korkean painon, ja lisäksi nykäisyjä. Mietin samaa asiaa, mutta ostin valmiin tangon gymkompanietista (luulen että se oli sieltä). Maksoi ehkä 700.

/K

crackerjack sanoi:
Minulle on aina opetettu, että se avautuu isompaa kohtaan. Olen ehkä ollut väärässä koko elämäni :)
Ei, olet aivan oikeassa.

crackerjack sanoi:
Kustannus >500 kronor
Mutta se avautuu "Kustannus", eli "Kustannus" on suurempi kuin "500 kronor". ;)

• Tykkään
crackerjack
  • Laddar…
Yksi vaihtoehto on muuten porata reikä molempiin tolppiin ja sitten ajaa putki suoraan koko rakenteen läpi, mutta silloin keinutoiminto kompromisoituu vähän. En tiedä myöskään mitä galvanoitu putki sellaisessa pituudessa maksaa, voi olla tosi kallistakin.

Ongelmana putkenpidikkeissä ei ole luultavasti kestävyys (elleivät ne ole erittäin heikkoja), vaan että päädyt liian korkealle eli lähelle yläreunaa eikä sinulla ole tilaa päällesi.

Real7 sanoi:
Biltamalla on varmasti mitä tarvitset. On lukemattomia vaihtoehtoja muotoilussa, yksinkertaisin voi olla putki, jossa on kaksi silmukkaa päissä ja sitten kaksi köydenpätkää poikkipuun ympäri, köydet kiinnitetään silmukoihin karabiinihakoilla. Mutta ehkä haluat sen olevan jäykkä.

Minä ja lapset jaamme keinuhetken, ei maksa monta euroa saada aikaan hyvä ulkokuntosali muutamalla taljalla ja hieman köyttä.
Minullakin on suunnitteilla yhdistetty keinu-/ulkokuntosali. Olisi kiva nähdä enemmän siitä mitä olet tehnyt.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.