Hei

Olen ajatellut rakentaa laatikon seinän koko pituudelta (ylhäällä katon vieressä) olohuoneeseen. Laatikko kulkee koko huoneen ympäri! Olen ajatellut, että laatikko on 10 cm korkea ja 30 cm leveä! Onko kellään vinkkejä, miten rakentaa tämä laatikko ja millä materiaalilla? Ulkopinnasta tulee tietysti kipsilevy, mutta pitäisikö käyttää metalliprofiileja vai puuprofiileja? Onko hyviä mittoja profiileille, eli onko 10 cm korkeita metalliprofiileja? Rakennan tämän upottaakseni spottivalot laatikkoon sekä vedän sähköä/tietoa ja kaiutinkaapeleita muihin huoneisiin. Olen myös ajatellut upottaa projektorikankaan laatikkoon :)

Onko joku tehnyt jotain vastaavaa ja voisi antaa vinkkejä?

Terveisin//Johan

Hei Johan

Tarkista, kuinka suuri "purkki" sinun on oltava spottien yläpuolella, onko siellä noudatettavia määräyksiä. 100 mm korkea kuulostaa vähältä mielestäni, ehkä ok jos sinulla on tyyppiä 24 voltin valaisimia.

En tiedä, mutta tarkista ennen kuin teet laatikkosi.

onnea matkaan

• Tykkään
Axtre
  • Laddar…
sinun tarvitsee käyttää vain 3 kpl 50x50 metallikulmaa, 1 käytetään katossa, 1 käytetään seinässä ja 3:s käytetään eri kipsilevyjen yhdistämiseen

eli se tulee näyttämään L:ltä

On olemassa 12v spotteja, jotka eivät vaadi enempää kuin 50-60mm ylöspäin, joten sinun 100mm antaa paljon valinnanvaraa. Olen itse rakentanut samanlaisia laatikoita puusta, jotka sitten maalattiin kattovärillä.
Miksi haluat päällystää kipsillä?
Tee ne MDF:stä, jotka voit liimata tai koota keksiliitoksella ja maalaa sitten.

Jos aiot asentaa spotteja palavaa seinää vasten, muista, että niiden pitäisi usein olla melko vapaina sivuilta!

Spottien suhteen en ole huolissani, (Voin tilata hyviä asioita yrityksen kautta)(Sähköasentaja). Se on sekoitus betoni- ja puuseiniä, joissa betonikatto!
Pelti rungot, jotka rakennan L-muodossa, vaikuttavat olevan hyvä ratkaisu!
Ovatko pelti rungot huomattavasti kalliimpia kuin puurungot??

Terveisin/Johan

Milkshaken
muistan maksaneeni 74:- kpl cheapyssa 70mm teräksisistä profiileista. Ne olivat 250 pitkiä.
Mielestäni hyvä hinta. älä unohda himmennintä spotteihin,,, :)
Rustalla on joitakin hienoja spotteja.

50x50 3m maksaa noin 60:- muistaakseni

• Tykkään
Darth Taylor
  • Laddar…
mikä juttu on siitä 50-60mm tai 100mm ilmarako? 20W-spotit keittiökaappien alla työnnetään kai sisään noin 5 mm raolla kaappiin asti, vai?

/A

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.