Hei, asunnossani on noin 60 neliömetrin huone, joka on joskus jaettu kahteen huoneeseen. Pieni huone (noin 25 neliömetriä) toimii nykyään vaatehuoneena ja on erotettu suuresta huoneesta pelkällä kipsilevyseinällä. Kun on huoneessa, koolaukset ja kipsilevyjen taustat ovat täysin näkyvissä.

Olen nyt suunnittelemassa muuttaa tämän "vaatehuoneen" vierashuoneeksi, koska aion pian ottaa pitkän aikavälin alivuokralaisen.

Mutta kysymykseni on, miten tekisin tämän parhaiten. Haluaisin, että siitä tulisi jokseenkin äänieristetty, joten kipsilevyjen asentaminen huoneen sisäpuolelle ei ehkä riitä makuuhuoneen seiniksi.

Mitä minun pitäisi käyttää eristeenä?

Jos joku, joka tuntee materiaalit, voisi antaa minulle karkean arvion siitä, mitä tämä voisi maksaa, se olisi myös hyvä. Minulla ei ole lainkaan käsitystä. Eli kipsilevyt ja eriste noin 6-8 metrin seinälle? Korkeus on noin 2,40 metriä.

Rakenna erillinen runkojärjestelmä siirretyillä lankuilla uuteen sisäpuoleen.
Laita mineraalivillaa kahden runkojärjestelmän väliin.
Levytä päälle kaksinkertaisilla kipsilevyillä.
Tiivistä kaikki raot huolellisesti tiivistemassalla.
Varmista, että ovi sulkeutuu tiiviisti.

Hinnat löydät helpoiten esimerkiksi byggmax.se

Joo, silloin se tehdään kunnolla. Mutta kuten ymmärrän, keskustelun aloittajalla ei ole suurempia äänieristysvaatimuksia kuin mitä normaalisti sisäseinillä on?

Jos ei ole, voi tyytyä eristämään mineraalivillalla koolinkien väliin ja asentamaan kipsilevyt sisäpuolelle, mahdollisesti kaksinkertaisena kerroksena.

en tiedä kuinka monta kertaa tästä on keskusteltu. Mutta 2 kerrosta kipsiä/puoli on ehdoton ja jos haluaa, voi lisätä eristystä. Kipsi on kuitenkin tärkeintä ja rakenteen on oltava tiivis.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.