D
Minulla on Thermex Newcastle 90 kattotuuletin. Valitettavasti en voi asentaa koko tuuletinta kattoon, koska voin nostaa sitä vain 8-12 cm ennen kuin katon eristys ottaa liikaa vastaan. Minulla on tasakatto talossa.

Minun täytyy rakentaa laatikko tuulettimelle. Aion käyttää sitä aktiivihiilisuodattimen kanssa, koska en halua tehdä reikää kattoon.

Mistä materiaalista minun pitäisi rakentaa laatikko?

Tuuletin puhaltaa imettyä ilmaa laatikkoon ja olen ymmärtänyt, että mdf on erittäin herkkä kosteudelle. Mitä tapahtuu laatikolle esimerkiksi pitkän keittämisen aikana?

Riippuu vähän koosta ja sijoituksesta. Mielestäni helpointa olisi kiinnittää muutamia 45x70 palkkeihin ja laskea niitä alas niin paljon kuin tarvitaan. Nämä tolpat peitetään ristikolla tai vanerilla ja sitten kipsillä.

Me rakensimme vähän järeämmän alennuksen kattotuulettimelle aaltoilevalla muodolla ja led-listoilla. Aaltomuotoinen kattorakenne puurimoista ja metalliprofiileista, kaksi henkilöä tarkistaa rakennusta sisältä.

• Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
D
Se oli aikamoinen projekti se siinä :)

D Derbyboy sanoi:
De va ett jäkla projekt det där :)
Älä vitsaile. Luulen, että käytin 600 tuntia siihen asiakkaaseen.
Luulen silti, että rakennustapa on yksinkertainen ja mukautettavissa koon mukaan.

Mielestäni kannattaisi keskustella täällä tai suunnittelijan kanssa mahdollisuuksista olla laskematta. Minusta se näyttää paljon tyylikkäämmältä.

D
Tottakai paras olisi ollut olla laskematta. Mutta minulla on tasakatto.

kipsi 13mm
Råspont 20mm
Kattoristikko 200mm
Ilmarako 50mm
Råspont 22mm
Kattohuopa

minun kattotuuletin vie 192mm joten minulla ei ole paljoakaan vaihtoehtoja. Mietin, että ehkä upotan laatikon 70-80mm, mutta se tarkoittaa 30-40mm vähemmän eristystä juuri siinä.

Luultavasti käytän hiilisuodatinta siinä. Ei oikein houkuta tehdä reikää kattoon.

Kattotuoli cc1200 lattiahirsillä välillä cc600?
Kuinka suuri on tuuletin 500x600?

Meni hieman nopeasti. Sinulla on siis yhteensä 200 mm eristystä ja siinä on ongelma. Ei se, että palkit ovat tiellä?

Anteeksi, että menen ohi aiheen, mutta 200 mm kattotuoli tasakatolla kuulostaa hieman oudolta. Pitäisi olla vankempi.

D
Kattotuolit ovat valitettavasti hieman eri lailla, tyypillisesti cc80-cc110. Lattia on cc60.

tuulettimena on Thermex Newcastle 90, mitat tyypillisesti 50-60x90cm.

D
Ei, palkit ovat täydellisesti keittiösaarekkeen yläpuolella. Ongelma on juuri katon paksuudessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.