4 340 lukukertaa ·
10 vastausta
4k lukukertaa
10 vastausta
Rakentaa 80mm sisäseinä
Olen muuttamassa ja tekemässä muutoksia kotini seiniin, ja nyt minun täytyy rakentaa umpeen mm. oviaukko. Nykyinen seinä on 80 mm vahvaa teräsbetonia, ja minun täytyy ripustaa tavaroita molemmille puolille seinää. Miten ehdotatte, että runkoan seinän? Olen miettinyt käyttää 45x70-rimoja "poikittain" ja sitten 7 mm vaneria toiselle puolelle (sinne, minne tavaroita ripustetaan eniten) ja sitten yksinkertaista kipsilevyä molemmille puolille, jolloin seinän paksuus olisi 45+7+13+13=78 mm, mikä voidaan katsoa olevan lähellä 80:tä.
Onko olemassa parempia tapoja tehdä tämä?
Onko olemassa parempia tapoja tehdä tämä?
Tai 45mm kehys + 2x12mm lastulevyä, joka liimataan kehykseen (liima tekee varmaankin seinästä vahvemman?) + 13 mm kipsilevy toiselle puolelle. = 82 mm ...
Olin enimmäkseen kiinnostunut liimauksesta, mutta ehkä se toimii myös kipsiä vastaan, sinun omassa ehdotuksessasi.
Vain ehdotus, en tiedä onko se parempi.
Olin enimmäkseen kiinnostunut liimauksesta, mutta ehkä se toimii myös kipsiä vastaan, sinun omassa ehdotuksessasi.
Vain ehdotus, en tiedä onko se parempi.
Parempaa en voi taata, mutta toinen tapa olisi:
Renoveringsgips, 6 mm
OSB, 11 mm
Reglar 45
OSB, 11 mm
Renoveringsgips, 6 mm
Silloin olet 79 mm:ssä
Jos sen on pakko olla tasan 80, voit vaihtaa toisen OSB:n 12 mm lastulevyyn.
Renoveringsgips, 6 mm
OSB, 11 mm
Reglar 45
OSB, 11 mm
Renoveringsgips, 6 mm
Silloin olet 79 mm:ssä
Jos sen on pakko olla tasan 80, voit vaihtaa toisen OSB:n 12 mm lastulevyyn.
uskon, että kaikki 76:n ja 84:n välillä on ok, en odota, että se on täsmälleen oikein, se täytyy varmasti järjestää toisella tavalla, mutta molemmat vaihtoehtosi ovat ehdottomasti jännittäviä. Uskon myös, että siihen tulee hieman ilmaa, varmasti enemmän kuin muutama kymmenys, säännöt eivät yleensä ole täysin millimetrin tarkkoja myöskään...
Minulla on vain yksi kysymys liittyen Anderin ehdotukseen, se koskee eldosor, kuinka saan ne hyvälle syvyydelle, paras tapa on ehkä käyttää dosor för dubbelgips ja asettaa ne syvemmälle kuin niiden pitäisi olla, vai voiko käyttää enkeldosa kun on 17mm levymateriaalia?
Todennäköisesti sähköä tulee vain toiselle puolelle, joten epäsymmetristä vaihtoehtoa kannattaa ehkä harkita...
Todennäköisesti sähköä tulee vain toiselle puolelle, joten epäsymmetristä vaihtoehtoa kannattaa ehkä harkita...
Jo niin se varmaan käy, *yrittää laskea* 
kiitos vinkeistä, tänään olen ainakin purkanut 200x25 cm raudoitettua betoniseinää (8 cm paksu) siirtääkseni ovea vähän matkaa, oliko pölyistä? - ei miten voittekaan luulla niin
Nyt aion mennä koputtelemaan levyjä päättääkseni, mikä vaihtoehto valita. kiitos vinkeistä!!
kiitos vinkeistä, tänään olen ainakin purkanut 200x25 cm raudoitettua betoniseinää (8 cm paksu) siirtääkseni ovea vähän matkaa, oliko pölyistä? - ei miten voittekaan luulla niin
Nyt aion mennä koputtelemaan levyjä päättääkseni, mikä vaihtoehto valita. kiitos vinkeistä!!
Ajoin andersmc:n ehdotuksen, 45 regel plus osb ja remonttikipsi molemmin puolin, liitän pienen kuvan, tosin otettu kännykällä, joten se ei ole aivan fantastista laatua, mutta voi nähdä vähän, miten siitä tulee.
Kiitos paljon vinkeistä, olen TOSItyytyväinen
Kiitos paljon vinkeistä, olen TOSItyytyväinen
Klikkaa tästä vastataksesi