janwide
barajag sanoi:
Jos kiinnitetään lisäksi pitkittäinen 2 tuumaa 2 noin 60 cm:iin käyttäen kolmea ruuvia jokaisen poikkituen alle, johon telineen lankut lepäävät, siitä tulee erittäin kestävä.
Tarkoitatko, että ne kiinnitetään pylväiden suuntaisesti jokaisen puomin alle? Kuten ylimääräisenä tukena.

Olen tehnyt oman rakennustelineen, kun tein pannuhuoneeni.
IMG_0883.jpg
Teline on ylhäällä ja muuraus käynnissä.
IMG_0886.jpg
Tässä näkyy koko takaseinä, joka tarvitsi muurata uudelleen.
IMG_0888.jpg

janwide sanoi:
Tarkoitatko, että ne kiinnitetään pylväitä pitkin jokaisen puomin alle? Lisätueksi.
Aivan.:) Siihen tarvitaan paljon, ennen kuin ne uppoavat.

Muu: Kiitos linkistä Mikael_L, olen etsinyt rakennustelineitä koko viikon ja lähin, mitä löysin, oli eräs Blocketista, joka myi 4 kertaa 6 metriä 18000 kruunulla.

Mikael_L
Ostotilaus, jonka linkitin, on siis hieman heikompi tyyppi, ei suoraan Haki, ehkä pitäisi kutsua julkisivutelineeksi eikä ehdottomasti muurarin telineeksi. Jos sellainen olisi pystytetty, kun muurari tuli, hänelle olisi vain naurettu, ennen kuin hän lähti seuraavaan työhön. :) Mutta puusepän- ja maalaustöihin niiden pitäisi toimia erinomaisesti, ainakin minulle yksityishenkilönä ja harrastelijapuuseppänä.

Harrastan vain puutöitä, joten minun tarpeisiini sen pitäisi toimia. Voin päivitellä, kun olen kokeillut sitä. Olen äskettäin aloittanut oman yrityksen ja minulla on työ, jossa tarvitsen telineen kahdeksi kuukaudeksi. Kirjoitin tarjoukseen telineen vuokra 20", joten vuokraamisen sijaan on parempi omistaa oma.

janwide sanoi:
Ajatus ei ole väärä. Olen kuitenkin suunnitellut telineen, joka on noin 11m pitkä ja platformi 3 m korkeudella. Haluaisin välttää siirtämästä möhkälettä. En usko, että sellaisen voi löytää 6000 kruunulla. Vai ???

Sellaisen vuokraus maksaa 5000 - 15000 4 viikoksi.
Olen tutkinut vähän ja taisin olla liian optimistinen lukujen suhteen. Yksinkertaisempi, mutta ei sinun kokoasi, maksaa noin 9000 kr + alv. Sellainen riittäisi minulle tarpeisiini.

janwide
Se tulee todennäköisesti olemaan vuokrausteline minulle kuitenkin. Laskin aineiston puutelineelle eilen, ja se päätyy lähemmäs 7000 kruunua 12 + 4 metriä sekä 3 metriä korkea!

janwide: no sittenhän ei oikein kannata rakentaa itse. Mutta jos lisää muutaman tonnin, voit ostaa metallia, jota voi ehkä myydä eteenpäin?

Onnea kaikelle, mitä aiot tehdä.

Ostaa käytetty ja myydä sitten täytyy olla ylivoimaisesti halvin vaihtoehto, vaikka se maksaisi 50k ostaa, korko siitä vuoden aikana on vain satoja euroja..
Ja jos ostat sen ilmoituksesta, niin varmasti joku toinen ostaa sen sinulta ensi kesänä ;)

Minä lisäeristin 1,5-kerroksisen taloni itse rakennetulla puutelineellä. Rakensin sen 45*95 rakennuspuilla ja 195*45 kävelylaudoilla. Ensin rakensin tikkaita 45*95:sta, jotka asetettiin 2,5 metrin etäisyydelle toisistaan, sitten laitoin kävelylaudat tikkaiden väliin. Naulasin vakauttavia ristiin meneviä tukia tikkaiden väliin ja tolppia, jotka kiinnitettiin maahan. Korkein kohta kiinnitettiin taloon. Harjalla ruuvasin kaksi tikkaita yhteen. Minulla oli myös kaiteet, joista pitää kiinni. Puiden telineen rakentaminen on erittäin joustavaa, koska sitä voi helposti mukauttaa tarpeiden mukaan...

janwide
Gabbe1 sanoi:
Tässä voit nähdä miltä rakentamani teline näytti.
Täysin rakennettu 45x95 ja biltemas ruuvilla.
Kaikki, jotka näkivät sen, pitivät sitä hyvin "vankkana", mikä luultavasti oli muotoilu uudelleen "ylityöstetty" :D
Mutta better safe than sorry.

[linkki]
Mielestäni se ei näytä ylityöstetyltä. On hyvin vähän ristikoita, jotka tukevat sekä sivu- että syvyyssuunnassa. Suunnitelmassani ajattelin ristikot joka tolppaparin väliin. Koska telineesi oli tukevasti paikallaan, voin ehkä säästää "puubudjettiani" hieman. Käytitkö C24-luokiteltuja lankkuja kävelylautoina?

Unelma omasta puutelineestä elää! d^_^b

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.