22 491 lukukertaa ·
27 vastausta
22k lukukertaa
27 vastausta
Rakennusteline puusta
Sivu 1 / 2
Aion kunnostaa julkisivun ja katon kesällä. Mietin, että rakentaisin itse puisen rakennustelineen.
Ensinnäkin välttääkseni vuokratun telineen aiheuttaman stressin ja kustannukset. Oman telineen kanssa se voi seistä niin kauan kuin haluaa (tai kunnes naapureiden esteettinen neuvosto koputtaa ovella).
Ja myös siksi, että on hauskaa rakentaa itse
Onko joku tehnyt tätä ja onko mitään vinkkejä?
Ensinnäkin välttääkseni vuokratun telineen aiheuttaman stressin ja kustannukset. Oman telineen kanssa se voi seistä niin kauan kuin haluaa (tai kunnes naapureiden esteettinen neuvosto koputtaa ovella).
Ja myös siksi, että on hauskaa rakentaa itse
Onko joku tehnyt tätä ja onko mitään vinkkejä?
Hei,
Älä odota, että mikään håndverkare kiipeää rakennustelineellesi, heillä ei usein ole siihen lupaa.
He eivät usein edes saa kiivetä yksityishenkilöiden kodissa tuolille, vaan heidän on raahattava mukaansa hyväksyttyjä tukevia jakkaroita.
Muuten, varmista, että se on vakaa eikä heilu, ylimitoita kunnolla.
Toinen vaihtoehto on ostaa jotain Blocketista ja sitten myydä se eteenpäin kesän jälkeen.
Älä odota, että mikään håndverkare kiipeää rakennustelineellesi, heillä ei usein ole siihen lupaa.
He eivät usein edes saa kiivetä yksityishenkilöiden kodissa tuolille, vaan heidän on raahattava mukaansa hyväksyttyjä tukevia jakkaroita.
Muuten, varmista, että se on vakaa eikä heilu, ylimitoita kunnolla.
Toinen vaihtoehto on ostaa jotain Blocketista ja sitten myydä se eteenpäin kesän jälkeen.
Jos saat hankittua granslanoria, olet ratkaissut tolppien ongelman.
Esimerkiksi 145x45 tai paksummat lankut toimivat kävelylautoina, tukien ollessa noin joka 3 metri. Kiinnitä lauta alapuolelle, niin niistä ei tule niin heiluvia kävellä, kuten oljetramp.
Yksi vinkki on kiinnittää kaikki ruuveilla; osta kunnollisia ruuveja ko'oissa 100x6, 120x6 jne., niin asentaminen ja purkaminen on huomattavasti hauskempaa.
On myös hyvä, jos alustoista ei tehdä liian kapeita, 1m on melko ok. Älä unohda laittaa kaiteita ja tukea rakennelma kunnolla. Kiinnitä se taloon niin paljon kuin mahdollista.
Esimerkiksi 145x45 tai paksummat lankut toimivat kävelylautoina, tukien ollessa noin joka 3 metri. Kiinnitä lauta alapuolelle, niin niistä ei tule niin heiluvia kävellä, kuten oljetramp.
Yksi vinkki on kiinnittää kaikki ruuveilla; osta kunnollisia ruuveja ko'oissa 100x6, 120x6 jne., niin asentaminen ja purkaminen on huomattavasti hauskempaa.
On myös hyvä, jos alustoista ei tehdä liian kapeita, 1m on melko ok. Älä unohda laittaa kaiteita ja tukea rakennelma kunnolla. Kiinnitä se taloon niin paljon kuin mahdollista.
Kaikkien rakennustelineiden siltat tulee rakentaa "luokitelluilla" telineillä c24 (aina maalattu punaiseksi lyhyeltä sivulta).
Ja varmistetut EU-lavat pystyssä ovat vakaita, jos ne asetetaan joka toinen metri, poikkipuulla, joka kiinnittää 3 ja 3.
Tämä on yksikerroksisille taloille, joiden työskentelykorkeus on noin 3 metriä, korkeammalle työskenneltäessä tulisi käyttää vain hyväksyttyjä telineratkaisuja.
Tavalliset 145x45 ovat suoraan vaarallisia kävellä! Ja sinulla on vain yksi elämä, joten älä ota riskiä, on nähty liian monta 2" x 4" telineitä, joissa ihmiset ovat vaarassa.
Asut hieman kauempana, muuten minulla olisi ollut 200m käytettyjä luokiteltuja c24 lankkuja myynnissä, yhdessä noin 70-80 EU-lavan kanssa. (olen itse käyttänyt julkisivutöihin, oli erittäin vakaa, vaikka 400 kg telineellä)
Terveisin, Jawen
Ja varmistetut EU-lavat pystyssä ovat vakaita, jos ne asetetaan joka toinen metri, poikkipuulla, joka kiinnittää 3 ja 3.
Tämä on yksikerroksisille taloille, joiden työskentelykorkeus on noin 3 metriä, korkeammalle työskenneltäessä tulisi käyttää vain hyväksyttyjä telineratkaisuja.
Tavalliset 145x45 ovat suoraan vaarallisia kävellä! Ja sinulla on vain yksi elämä, joten älä ota riskiä, on nähty liian monta 2" x 4" telineitä, joissa ihmiset ovat vaarassa.
Asut hieman kauempana, muuten minulla olisi ollut 200m käytettyjä luokiteltuja c24 lankkuja myynnissä, yhdessä noin 70-80 EU-lavan kanssa. (olen itse käyttänyt julkisivutöihin, oli erittäin vakaa, vaikka 400 kg telineellä)
Terveisin, Jawen
Jos halutaan olla tarkkoja, niin telineyritykset sanovat, että telinepalkkien pitäisi olla jopa C30-luokiteltuja, mutta ehkä vaatimukset vaihtelevat riippuen telinetyypistä ja telinetyypistä?
Tärkeintä on kuitenkin käyttää maalaisjärkeä mielestäni, täydellisessä maailmassa ei käytetä itse rakennettuja telineitä ja kaikki turvallisuusvaatimukset täytetään 100%, mutta nyt elämme todellisuudessa ja kuten TS sanoo, se on myös kustannuskysymys, joka on otettava huomioon.
Mutta älä ole tyhmänsäästävä, on ainoa konkreettinen neuvoni.
Tärkeintä on kuitenkin käyttää maalaisjärkeä mielestäni, täydellisessä maailmassa ei käytetä itse rakennettuja telineitä ja kaikki turvallisuusvaatimukset täytetään 100%, mutta nyt elämme todellisuudessa ja kuten TS sanoo, se on myös kustannuskysymys, joka on otettava huomioon.
Mutta älä ole tyhmänsäästävä, on ainoa konkreettinen neuvoni.
jawen sanoi:Kaikkien rakennustelineiden kannakkeet on rakennettava "luokitelluilla" C24-telinepalkkeilla. (aina maalattu punaiseksi lyhyiltä sivuilta)
Ja kiinnitetyt EU-lavat pystyyn ovat vakaita, jos ne asetetaan joka toinen metri, poikittainen tukipuu kiinnittää 3 ja 3.
Tämä on yksikerroksisessa talossa työskentelykorkeus on noin 3 metriä, jos työskentelet korkeammalla, pitäisi käyttää vain hyväksyttyjä telinevaihtoehtoja
Tavalliset 145x45 ovat suoraan vaarallisia kävellä!, ja sinulla on vain yksi elämä, joten älä ota riskejä, on nähty liian monia 2" x 4" telineitä, joissa ihmisillä on henki vaakalaudalla.
Asut kauempana, muuten minulla olisi ollut 200 m käytettyjä luokiteltuja C24-palkkeja myytäväksi, yhdessä noin 70-80 EU-lavan kanssa. (itse käytin julkisivutöihin, oli hyvin vakaa, vaikka telineen päällä oli 400 kg)
Terveisin Jawen
Rakensin telineen kesällä talon maalausta varten - ja voin suoraan vahvistaa, että tavalliset palkit ovat erittäin huonoja, sillä puutavaran laatu on usein surullisen huono - käytin 190x45 ja 120x45, useita meni rikki, kun tein hyppytestin niillä, ja 2 hajosi telineessä. Joten jos et käytä putoamissuojaa (joka ei kiinnity telineeseen
) jätä tämä vaihtoehto väliin. Naulat toimivat paremmin kuin ruuvit, koska naulat taipuvat ja ruuvit vain halkeavat ilman ennakkovaroitusta.
Jäsen
· turkiet
· 553 viestiä
Minulla on itse valmistettu teline talooni, kokonaan puusta.
Tolpat ovat 120 X 45 poikkipalkilla, näyttää isolta H-kirjaimelta.
Lankut, joilla kävelen, ovat 220 X 45, 4 kappaletta vierekkäin.
Tukemiseen käytän 28 x 70 ristiin.
Älä unohda kiinnittää telinettä taloon. Käytän vaunupultteja tolppiin ja pitkiä ruuveja lankkuihin.
Minulla on 7 m korkea talo, telineessä on 2 kerrosta, on toiminut täydellisesti:wow:
Tolpat ovat 120 X 45 poikkipalkilla, näyttää isolta H-kirjaimelta.
Lankut, joilla kävelen, ovat 220 X 45, 4 kappaletta vierekkäin.
Tukemiseen käytän 28 x 70 ristiin.
Älä unohda kiinnittää telinettä taloon. Käytän vaunupultteja tolppiin ja pitkiä ruuveja lankkuihin.
Minulla on 7 m korkea talo, telineessä on 2 kerrosta, on toiminut täydellisesti:wow:
TS, ehkä meidän pitäisi yhdistää voimamme ja jakaa ostos. Tulen todennäköisesti tarvitsemaan telineen myöhemmin tänä vuonna. 
Olen katsellut telineitä, ja niitä voi ostaa noin 6000 kruunulla. Sen pitäisi olla mahdollista myydä eteenpäin jonkinlaisella vähennyksellä.
Olen katsellut telineitä, ja niitä voi ostaa noin 6000 kruunulla. Sen pitäisi olla mahdollista myydä eteenpäin jonkinlaisella vähennyksellä.
Ajatus ei ole huono. Olen kuitenkin ajatellut telineitä, joka on noin 11 m pitkä ja sen taso on 3 m korkeudessa. Haluaisin välttää siirtämästä häkkyrää. En usko, että sellaista voisi löytää 6000 kruunulla. Tai ???cederbusch sanoi:
Vuokra sellaiselle on 5000 - 15000 neljäksi viikoksi.
Viimeksi muokattu:
Jos ostat käytetyn haki-esityksen, et tiedä, millaisia lautoja mukana tulee, joskus ne on maalattu punaisiksi joka puoleltajawen sanoi:Kaikkien rakennustelineiden sillat tulee rakentaa "luokitelluilla" c24-telineparruilla (aina punaisiksi maalattu päistä).
Ja varmistetut EU-lavat pystyasennossa ovat vakaita, jos ne asetetaan metrin välein, poikkipuulla, joka kiinnittää kolme ja kolme yhteen.
Tämä on tarkoitettu yksikerroksisiin taloihin, joissa työskentelykorkeus on noin 3 metriä, jos työskentelet korkeammalla, tulisi käyttää vain hyväksyttyjä telinevaihtoehtoja.
Tavalliset 145x45 ovat suoraan vaarallisia kävellä!, ja sinulla on vain yksi elämä, joten älä ota riskejä, on nähty liian monta 2” x 4” telineitä ihmisten kanssa, jotka panostavat henkensä.
Asut hieman kaukana, muuten minulla olisi ollut 200 m käytettyjä luokiteltuja c24-parruja myytävänä, yhdessä noin 70-80 EU-lavan kanssa (itse käytin julkisivutyössä, erittäin vakaa, vaikka telineellä oli 400 kg).
Yst. terv. Jawen
Olen täysin samaa mieltä siitä, että on oltava tarkka lautojen kanssa, hyvä huomio.
Kaksoiskappale
Viimeksi muokattu:
Olen myös lukenut, että naula "varoittaa" ennen katkeamista, kun taas ruuvi vain sanoo "ploink", ja sitten sitä roikkuu ilmassa sekunnissa.pbengtsson sanoi:
Tuntuu kuitenkin siltä, että ruuvi on äärettömän paljon mukavampi työskennellä ja jos käytetään 6 x100 Dynaplus-ruuvia ja 3 - 4 ruuvia jokaisessa kiinnityksessä, ruuvien katkeamis- tai irtoamisriski pitäisi olla mitätön.
Pitää myös käyttää maalaisjärkeä eikä kolmen miehen seistä samalla lankulla tai ladata paljon raskaita tavaroita telineelle.
Vai olenko väärässä???
Jos erehtyy, ei halua saada varmistusta kuullessaan "ploink" kolmen metrin korkeudessa