Etsin asentoa tulevaan rakennusprojektiini. Ajattelin hankkia 9x4, sillä se on yksikerroksinen, joten en tarvitse korkeampaa.

Mutta ei ole helppoa löytää telineitä, aion rakentaa paljon itse, joten haluan mieluummin ostaa telineet sen sijaan, että vuokraisin, koska tulen tarvitsemaan telineitä muutaman kuukauden ajan.

Ensiksi päädyin sivustolle https://www.hemfint.se/byggnadsstallning-ram-9x4stal
Siellä on teräksestä valmistettu runkoteline, valmistettu olas polka(?) eli valmistettu Puolassa (sanoivat asiakaspalvelussa). Tämä on halvin ja maksaa 12000.

Sitten päädyin sivustolle https://www.stallning.se/fasadstallningar/ramstallning/stal/ramstallning-9x4-stal
Siellä on teräksestä valmistettu runkoteline valmistajalta ALTRAD, jota oletan paremmaksi kuin puolalainen merkki. Hiukan kalliimpi, jää noin 14000 kuljetuksen kanssa.

Sitten sain tarjouksen runkotelineestä 9x4, valmistettu alumiinista ALFIX:ilta. Se oli vielä muutama tuhat lisää.

Voiko joku selittää runkotelineen ja moduulin edut ja haittapuolet?
Kuinka paljon parempi alumiini on? Aion käsitellä sitä itse tai jonkin verran vaimon avulla asennuksessa, joten alumiini on luultavasti kevyempi?

Onko moduuliteline etu runkotelineeseen verrattuna?

Mitkä valmistajat ovat suositeltavia?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Skorpan
  • Laddar…
Nostan ylös sillä olen myös kiinnostunut!

Oletteko jo ostaneet jotain? Minun osaltani olen kallistumassa kohti altrad-tyyppistä runkotelineitä. Alumiinista. Horjuin modulin ja runkotelineen välillä, mutta luulen, että tulen olemaan tyytyväinen runkotelineeseen. Kuvittelen sen olevan nopeampi pystyttää yhdelle henkilölle.

Z Zedo sanoi:
Oletteko ostaneet jotakin vielä? Minun osalta se kallistuu alumiiniseen Altrad runkotelineeseen. Horjuin moduulin ja rungon välillä, mutta luulen, että olen tyytyväinen runkotelineeseen. Kuvittelen, että se on nopeampi pystyttää yhdelle henkilölle.
Ostimme Altrad runkotelineen alumiinista kaksi vuotta sitten ja olemme kunnostaneet ja maalanneet koko julkisivun kahtena kesänä. Mielestäni se on toiminut erinomaisesti! Ostin paketin, joka on kolme runkoa korkea, ja sen pystytän ja puran yksin. Lisäsin muutamia ylimääräisiä jalkoja ja lisävarusteita, jotta voin asentaa kaiken myös leveyssuunnassa, siihen ei tarvittu paljon ylimääräistä. Ostin myös muutamia joustavia alustan kantajia, jotka voi asettaa minne tahansa rungossa, kun tarvitaan vähän erityisjärjestelyjä (vaikka se ei tietenkään täsmää täydellisesti kaiteen korkeuden kanssa).

• Tykkään
Zedo
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg sanoi:
Ostimme Altrad telineet alumiinista kaksi vuotta sitten ja olemme remontoineet ja maalanneet koko julkisivun kahtena kesänä. Mielestäni se on toiminut erinomaisesti! Ostimme paketin, joka on kolme kehystä korkea ja sen asennan ylös ja alas yksin. Lisäsin muutamia ylimääräisiä jalkoja ja tarvikkeita, jotta voin myös asentaa kaiken leveyssuunnassa, ylimääräisiä ei tarvittu paljon. Ostin myös muutamia joustavia tasokantajia, jotka voi asettaa minne tahansa kehykseen, kun tarvitaan hieman erikoisratkaisuja (korkeus ei tosin sovi täydellisesti kaiderajaan silloin).
Mahtavaa, kiitos siitä. Juuri mitä tarvitsin kuulla tullakseni päätökseen!

• Tykkään
Bernieberg
  • Laddar…
Tuliko se tila?
Etsin myös... tarvitsen 9x8m päätykatolla, mikä ei ole standardi, mutta olen saanut tarjouksia siitä kun olen ollut yhteydessä eri yrityksiin.
Teräksinen runkoteline, alumiininen maksaa noin 18000:- enemmän noin 200 kg kevyemmäksi, minusta se tuntuu turhalta?

Viimeisin tarjous on 9x8m plus päätykatto, mutta se voidaan myös rakentaa 15x6.

Tilasin ställning.se:stä allaolevan mukaan (tavallinen 9x4m päätyponnella + 1m korotus). Olen asettanut sen osittain projektia varten viime kesänä, mutta tulen seuraavina viikkoina pystyttämään sen kokonaisuudessaan. Tähän asti näkemäni perusteella olen tyytyväinen laatuun ja käytettävyyteen.

Tulen todennäköisesti myymään sen eteenpäin, kun kaikki projektit on saatu valmiiksi, jos se päivä vihdoin tulee...

Tuotekoodi Tuotekuvaus Määrä Ahinta Rivitotal
AL-2607-set Rakennusteline 9x4m päätyponnella - Runko Teräs 1 0 kr 0 kr
AL-2607 Runko 9x4m päätyponnella - Teräs - Perus 1 16125 kr 16125 kr
AL-S09041 Jalkalistasarja Runko 9x4m päätyponnella 1 1100 kr 1100 kr
AL-U0201 Nousupaketti 4 m (1/2) 1 1612.50 kr 1612.50 kr
AL-T0000 Ei porrastornia 1 0 kr 0 kr
AL-E202028 Runko 1,00 x 0,73 m - Teräs 4 711 kr 2844 kr
AL-E283630 Yksinkertainen kaide 3,07 m - Teräs 3 206 kr 618 kr
Kuljetuskustannukset (Luokka 9 - 1950 ilman alv) 1 2438 kr 2438 kr
Kokonaishinta (sis. alv) 24737.50 kr

• Tykkään
nino
  • Laddar…
nino nino sanoi:
Tuliko teline?
Etsin myös... tarvitsen 9x8m päätykatolla, mikä ei ole standardi, mutta olen saanut tarjouksia siitä, kun otin yhteyttä eri yrityksiin.
Teräsrunkoiset telineet, alumiini maksaa noin 18000:- enemmän, mikä tekee siitä ehkä 200kg kevyemmän, mielestäni se ei ole sen arvoista?

Viimeisessä tarjouksessa se on 9x8m päätykatolla, mutta sen voi myös rakentaa 15x6 kokoiseksi.
Tuliko! Ostin alumiinista runkotelineet. Ja paljon. Lähinnä siksi, ettei tarvitse jatkuvasti purkaa ja koota. Alumiini on todella kevyttä ja helppoa käsitellä yksin.
Missä päin Taalainmaata olet? Mielelläni mietin vähän myyntiä. Onko se 9x8 päätykatolla, mitä tarvitset?

• Tykkään
nino
  • Laddar…
Z Zedo sanoi:
Jos se oli! Ostin alumiinisen kehysrakenteen. Ja paljon. Enimmäkseen välttyäkseni jatkuvalta kokoamiselta ja purkamiselta. Alumiini on todella kevyt ja mukava käsitellä yksinään.
Missä päin Dalarnaa asut? Harkitsen vähän myymistä. Tarvitsetko 9x8 harjakatolla?
Kyllä, pohjoispuolella
Mutta matkustan mielelläni

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.