Hei kaikki

Miten onkaan rakennuspiirustusten laita, täytyykö niitä noudattaa orjallisesti, esim.

Minun suunnittelijani mielestä kaiken pitäisi naulata, mukaan lukien kulmat jne., mutta minun maailmassani olisi paljon helpompi käyttää ankkuriruuveja sen sijaan, sama koskee esim. ulkoseinäkoolauksien kiinnitystä, joissa hän haluaa naulata kun taas minä panostaisin mielelläni ruuveihin, hieman kalliimpaa mutta helpompaa kun on yksin.

Voiko näitä komponentteja vaihtaa ilman että siitä tulee kauheasti valitusta?
Vai täytyykö minun saada uusi piirustus määrättyjen ruuvien kanssa?

Jos vaihdat, vastuu siirtyy todennäköisesti suunnittelijalta sinulle. En usko, että siitä tulee valituksia.

Ankkuripiikin voi vain vaihtaa yhtä pitkiin ankkuriruuviin.

On hiukan vaikeampaa tietää, mikä ruuvi on esimerkiksi yhtä vahva kuin 4" naula, sillä se riippuu siitä, minkä tyyppistä kuormitusta se altistuu. Ja ruuvit käyttäytyvät eri tavalla, voivat esimerkiksi katketa sivuttaisvoiman vuoksi tavalla, jota naula ei tee.

Paras tapa on naulata, nopeampaa ja 1/5 hinnasta ;)

Kyllähän toki 1/5 osa hinnasta, nyt naula/ruuvi kustannus ei ole suurin erä budjetissa.

Oli ensisijaisesti kiinnikkeitä ja vastaavia, tuntuu paremmalta ruuvata ankkuruuvit kuin naulaus.

Tuntuu kuin suunnittelija olisi kopioinut koko essve-katalogi suoraan k-piirustukseen :-)

Kiitos vastauksesta

// Mikael

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.