isolde sanoi:
Täällä foorumilla on kirjoitettu paljon Castoramasta, mutta Castorama on vähän kuin entinen Konsum ja sen Blåvitt-valikoima. Siellä on tuotteita Kansalle. Heidän rakennusmateriaalinsa, rakennuskemiansa ja paljon muuta ei ole mitään vikaa, mutta jos etsit hienompaa laattaa ja klinkkeriä, takkaa tai hanasekoittajaa, on viisainta etsiä niitä hieman kalliimmista liikkeistä.

Kannattaa ostaa kaikenlaista, lukuun ottamatta kodinkoneita/elektroniikkaa, puuikkunoita, kivivillaa, laminaattilattioita ja varmasti joitain muita kategorioita, joita en juuri nyt muista.

Kuljetuksen hoidat puolalaisen kuljetusyrityksen kautta. Rahtihinnat voivat vaihdella merkittävästi eri kuljetusyritysten välillä.
Kiitos paljon viestistäsi! Joten puhuminen läheisen kuljetusyrityksen kanssa ei ole ongelma? Toimittavatko ne tavarat suoraan ovelle asti ja purkavatko ne?

Asiat, joita etsin, ovat juuri ikkunat, laatta/klinkkeri, takka, ehkä poreamme/suihkuseinä, pesuallas, wc, kattotiilet, en tiedä kannattaako niiden painon vuoksi. Sisäovet, sitten kaikki alusrakennustyöt kuten saumamassa jne.
 
Paino on harvoin ongelma. Voit tilata joko 24 tonnia (koko perävaunu), puolikkaan tai lavakuljetuksina. Luonnollisesti on edullisinta tilata koko perävaunu, joka maksaa noin 16000 kruunua Keski-Suomeen asti. Kirjoita ylös kaikki, mitä ajattelit ostaa, arvioi paino (tai lavapaikkojen lukumäärä), lisää kuljetuskustannukset ja tarkista, että se on edelleen hyvä kauppa.

Rekka tulee luonnollisesti sinne missä asut, edellyttäen, että tie on kulkukelpoinen. ;)
Käytännössä yksikään kansainvälisessä liikenteessä oleva rekka ei ole varustettu perälaitanostimella, joten purkaminen täytyy hoitaa itse. Sopivinta on pyytää jotain lähistöllä olevaa maanviljelijää auttamaan traktorillaan/etukuormaimellaan.
 
16 000 on osa itse asiassa, mutta jos kattotiilet ovat halpoja ja tarvitsee sekä kaakelia että ikkunat, se kannattaa varmasti.

Kuitenkin luin ketjusta, joka koskee tätä, että eräällä henkilöllä oli ollut puolalaisia kotona mittaamassa ikkunat, menneet kotiin ja valmistaneet ne, ja sitten palanneet purkamaan/asentamaan ikkunat alle 30 000:-. PVC-ikkunat olivat silloin tietenkin kyseessä. Yritän löytää vähän tietoa tästä, hyvin halvalta ja kätevältä kuulosti se ainakin.
 
onko kellään vinkkejä kuljetusyrityksistä, joita voisi käyttää?
 
Hei Mikael.S
Oliko englanti se, mitä käytit kontakteissasi byggmaterial.pl:n kanssa.
Olen yrittänyt muutamaan otteeseen ottaa heihin yhteyttä sähköpostitse, sekä englanniksi että ruotsiksi, mutta valitettavasti ilman tulosta. Haluaisin rakentaa autotallin kevytbetonista, ja heidän hintansa ovat todella kohdallaan.
Ystävällisin terveisin John
 
John B sanoi:
Hei Mikael.S
Oliko englanti käytössä kontakteissasi byggmaterial.pl:n kanssa.
Olen yrittänyt useaan eri otteeseen ottaa heihin yhteyttä sähköpostitse, sekä englanniksi että ruotsiksi ilman tuloksia valitettavasti. Haluan rakentaa autotallin kevytbetonista, ja heidän hintansa ovat aivan oikeat.
Terveisin John
Hei.
Englanti oli käytössä. Ja he jopa soittivat ja kysyivät jotain tilauksestani, koska ihmettelivät jotain asiaa, ja se oli myös hyvällä englannilla.

/Mikael S
 
Aha, se vaikuttaa siltä, että kannattaa yrittää ottaa heihin yhteyttä uudelleen. Kiitos vastauksestasi.

//john b
 

Paras vastaus

N
Hei.
Uusi täällä, mutta olen katsellut täällä pari vuotta. Ajattelin, että voisin antaa hieman tietoa.
Olen ostanut 3 täyttä rekkaa rakennusmateriaalia sivustolta byggmaterial.pl tai kuten he nyt ovat nimeltään byggbay.se
On maksettava etukäteen, tuntui hieman oudolta ensimmäisellä kerralla. Siirsin rahaa heidän tililleen Puolassa omastani
ja kaikki toimi kuten luvattiin. Olen ostanut kevytbetonia, ikkunoita, rappausta, maalia jne. Harmi, että autoon saa lastata vain 24 tonnia, koska se täyttyy nopeasti. Ongelmaksi tuli, että yksi ikkuna oli saanut halkeaman kuljetuksessa, mutta sain uuden UPS:n kautta parissa viikossa ilman mitään kustannuksia minulle. Muuten kaikki oli erinomaista laatua ilman naarmuja jne. Englanti tai saksa on käytössä, hänen englanti voi joskus olla vaikeasti ymmärrettävää, mutta sähköpostitse varmistaen ei ole ongelmaa. Hintojen ero huomioon ottaen (paljon, mutta ei kaikki) voi olla vaivan arvoista. Jos aikoo ansaita kunnolla, täytyy suunnitella hieman ja varmistaa, että täyttää kuorma-auton. Voin vain suositella heitä, sillä hänellä on miltei kaikkea ja pitää lupauksensa.

Fakathong
 
  • Tykkään
banjoragge
  • Laddar…
Onko kukaan kuullut Bygg Baysta?
Heillä on hyvät hinnat Ytongille ym.
 
Anteeksi, olisin voinut lukea paremmin ennen kuin kysyin........näin yllä olevan viestin ;-)
 
Ostin 51 lavaa kevytbetonia ja liimaa byggbay.se:stä (2 autoa) laitoin rahat sisään ja heti kun ne oli saatu, tavarat voitiin hakea noin viikon kuluttua. Erittäin asiantunteva ja nopea palvelu. Vähän hankalaa laittaa rahat etukäteen, mutta minulla se toimi loistavasti, joten vaikuttaa olevan vakavasti otettava yritys.
 
olen etsimässä lattiaponttilevyjä lattialämmitykseen... ainoa sivusto josta tiedän on byggbay, mutta heillä ei näytä olevan ponttilevyjä ollenkaan :(

vinkkejä?
 
Aion ostaa ~690 neliötä solumuovia (100mm paksu) kahdelle perustukselleni, jotka aion valaa keväällä, myös raudoitusta jne.

Onkohan se kannattavaa ostaa jotain Puolasta? En mielestäni hinnat eivät vaikuta erityisen hyviltä kuitenkaan, tietysti halvempia kuin täällä, mutta se on hieman työläämpää.

EDIT. Tarvitsen myös kipsiä, OSB:tä jne. 132 neliön autotalliin.

Kaikki vinkit hyvistä ostopaikoista ovat tervetulleita!

Terveisin, Theo
 
Viimeksi muokattu:
Onko kenelläkään tuoretta kokemusta Byggbay.se:stä? Aion ostaa materiaalia 60 neliömetrin mökkiin ja hinnat ovat vähintäänkin houkuttelevia.
 
Hei. Voin vain todistaa (ilman yksityiskohtia, se voi aiheuttaa enemmän valituksia svenska lev.) että on kannattavaa ostaa Puolasta. Ostin kevytsoraharkkoja varusteineen tunnetulta merkiltä ja myös rappausta kahteen taloon. Jos minulla olisi ollut aikaa, olisin tehnyt kuten Fakathong ja ostanut suurimman osan sieltä. Laadi XL-taulukko, pyydä tarjouksia ja vertaile hintoja Ruotsin ja Puolan välillä. Itse ostin Etelä-Puolasta suurelta toimittajalta, joka huolehti kuljetuksista jne. Säästöt koko talon rakennustarvikkeista ovat 25-50% riippuen siitä, mitä ne ovat. Ota myös huomioon, miten reklamaatiot voidaan käsitellä. MUTTA, "suunnittelu on kaikkea". Toisaalta, voit palkata jonkun auttamaan materiaalilistojen ja tarjouspyyntöjen kanssa, se maksaa itsensä takaisin. Ongelmana monille, jotka aikovat rakentaa talon, on se, etteivät he tiedä tarkalleen mitä tarvitaan. Minulla on ruotsalais-puolalainen yritys, joka tarjoaa sekä työvoimaa että auttaa hankinnoissa. Saan tarjoukset, tarkistan, hyväksyn, saan proformalaskun ja maksan. Tavarat tulevat työmaalle ja säästän rahaa muuhun!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.