Sen sijaan, että käsittelisin ja maalaisin mustalla kiiltävällä, ajattelen antaa portin pylväiden ja porttien saada ruosteen värin. Sen jälkeen käsittelen keitetyllä pellavaöljyllä muutaman vuoden välein.
Ruostuuko se puhki vai kestääkö se silti monta vuotta?
Ajattelin jotain tämän tyylistä, mutta sekä portit että pylväät teräksestä
Jos se on massiivista materiaalia, se kestää todennäköisesti monta vuotta ennen kuin se ruostuu puhki.
Mutta muista, että ei ole kivaa olla tekemisissä ruosteen kanssa, kun on puhtaat hienot vaatteet.
Jos se on massiivista materiaalia, se kestää varmasti monta vuotta ennen kuin ruostuu puhki.
Mutta muista, että ei ole mukavaa joutua kosketuksiin ruosteen kanssa, kun on puhtaat hienot vaatteet.
Ontoksi putkiksi tulee runko ja ritilä. Ehkä ruostuu lopulta sisältä ulospäin ja aivan liian nopeasti?
Kortenteräs on käytännössä tarkoitettu seisomaan ja ruostumaan tyylikkäällä tavalla, mutta edellinen kommentti vaatekontaktista on syytä huomioida
Miten hintataso ja saatavuus näyttävät putkissa ja muissa kortenteräksessä?
Kalliita ja vähän valikoimaa, vai onko melkein kaikkea saatavilla. Tarvitsen ehkä 4 mm litteää terästä, 15 mm putkea ja mahdollisesti neliöterästä 30-40 mm.
Huomaa, että lukuun ottamatta "hienoja" arkkitehteja, monet pitävät ruosteista esinettä merkkinä puutteellisesta ylläpidosta. Se viestii, että esine on laiminlyöty, joko siksi, että omistaja ei tiedä, miten huoltaa sitä, tai on lakannut välittämästä...
Huomioi, että "hienojen" arkkitehtien lisäksi monet pitävät ruostetta merkkinä puutteellisesta kunnossapidosta. Se antaa vaikutelman, että kohdetta ei ole hoidettu, joko omistajan taitojen puutteen tai välinpitämättömyyden vuoksi....
Hyvä huomio. Mutta en ole sellainen, joka välittäisi liikaa muiden mielipiteistä siitä, mikä on tyylikästä kotonani. Siellä minulla onneksi on oikeus päättää itse
Thomas_Blekinge sanoi:
Pintaruoste on yksi asia. Mutta siellä, missä putket menevät maahan, on olemassa läpiruostumisen riski, erityisesti jos naapurin koira tapaa pissata siihen.
Minulla on jo valettu betoniperustus maassa, joten olen hieman irti maasta. Ei ole koiria pissaamassa näihin, koska minulla ei ole naapureita.
Mutta ehkä on tyhmää laittaa paljon hitsaustyötä, ja sitten portit ovat lopussa 15-20 vuoden kuluttua? Silloin ehkä on parasta käsitellä kaikki ja sitten maalata mustaksi.