Hei!

Tarvitsen laskea u-keskiarvon uudisrakennukselle ja mietin, miten minun pitäisi laskea se. Onko se koko rakennuksen seinän/katon/lattian pinta-ala, joka minun pitäisi laskea, eli rakennuksen seinän/katon/lattian pinta-ala ulkopuolelta katsottuna, vai onko se vain rakennuksen seinän/katon/lattian pinta-ala sisältä katsottuna?

Selventääkseni, talon seinä on ulkopuolelta katsottuna 10 m pitkä. Sisäpuolella sama seinä on 9,5 m pitkä, koska seinä kohtaa päätyseinät, jotka ovat kumpikin 25 cm paksuja. Onko 10 m se, minkä minun pitäisi laittaa seinän pinta-alan laskentaan, vai 9,5?

Kiitollinen avusta!

Teen laskelman energiberakning.se-sivustolla.
 
Viimeksi muokattu:

Paras vastaus

Sisäpuoli ratkaisee. Muista, että ikkunoilla ja ovilla on erilaiset u-arvot kuin muulla seinällä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.