Hei,

Minulla on paljon ylimääräisiä raakaponttilautoja jäljellä, kun tein katon. Nyt aion asentaa osb-levyjä ja kipsilevyjä mökin sisäseiniin (uudisrakennus). Haluaisin tehdä jotain järkevää raakapontin kanssa, ja säästää samalla ympäristöä ja rahaa. Onko mitään hyvää syytä olla käyttämättä raakaponttia kipsilevyn takana osb:n tai vanerin sijaan? Sitä riittää yhteen huoneeseen, jos toimin näin.

En apelsin En apelsin sanoi:
Hei,

Minulla on paljon ylijääneitä paneelilautoja jäljellä, kun asensin katon. Nyt aion laittaa OSB + kipsilevyä sisäseiniin mökillä (uusi rakennus). Haluaisin käyttää ylijääneet paneelit järkevästi ja samalla säästää ympäristöä ja rahaa. Onko jotain hyvää syytä olla käyttämättä paneelilautaa kipsilevyn takana OSB:n tai vanerin sijasta? Lautaa riittää yhteen huoneeseen, jos toimin niin.
Sehän on loistava idea käyttää ylijääneitä paneeleja. Se antaa sinulle vahvemman alustan kuin OSB.

• Tykkään
Ulltand ja 1 muu
  • Laddar…
Kesämökillä laitoin paneelia ulkoseinän sisäpuolelle. Mielestäni se näyttää aika viehättävältä.

Kello koristeellisessa kehyksessä roikkuu seinällä, joka on peitetty raakalaudalla.

• Tykkään
En apelsin
  • Laddar…
Tomture61
En apelsin En apelsin sanoi:
Hei,

Minulla on paljon ylijäämäpuu lastulevyjä jäljellä katon asentamisesta. Nyt aion asentaa osb + kipsilevyjä sisäseinille vapaa-ajanasunnossa (uudisrakennus). Haluaisin käyttää lastulevyjä järkevästi ja säästää ympäristöä ja rahaa. Onko jokin hyvä syy olla käyttämättä lastulevyä kipsilevyn alla osb:n tai vanerin sijaan? Se riittää yhteen huoneeseen, jos teen niin.
Lastulevy on yleensä halvempi per m2 (y)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.