Hei! On ilmennyt ongelma.

Olen poistanut vanhan valurautaisen viemäriputken, koska siellä on uusi putki.

Luulin, että se oli täysin käyttämätön, mutta kun poistin viimeisen osan ullakolta, kävi ilmi, että ftx-aggregaatin viemäri on kiinni siinä putkessa...

Mitä voin nyt tehdä viemäröinnin korjaamiseksi?
 
Kuva eristyksestä ja valkoisesta putkesta puulastujen keskellä ullakolla tai rakennuksen rakenteessa.
 
Ei kai ole paljon muuta tehtävää kuin ohjata salaojitus toiseen viemäriin, esim. viemärin tuuletukseen, jos sellainen on. Riittää, että tekee reiän, työntää putken sisään, tiivistää ympäriltä ja antaa sen tippua tuuletukseen. Varmista vain, että saat sopivan kaadon putkeen ja että se on hyvin eristetty koko matkalta.
 
Tulisi sitten erittäin hankalaksi. Uusi jäljellä oleva runko on paljon vaikeampi saavuttaa ja kauempana ftx aggregaatista. Epävarma siitä, miten onnistun vetämään sen hyvällä kaadolla..
 
Eikä sinulla ole lattiakaivoa missään huoneessa "yhden kerroksen alempana", joten voit mennä seinään vähän matkaa ja sitten ulos kaivoon?
 
Ei, se on suunnilleen yhtä pitkä kuin mennä uuden stammenille. Riittääkö se sellaisella harmaalla eristyksellä, jota vain laitetaan putken ympärille estämään jäätymistä?
 
B bighenk sanoi:
Ei, siitä tulee suunnilleen yhtä pitkä matka kuin uuteen putkeen meneminen. Riittääkö sellainen harmaa eristys, jonka vaan laittaa putken ympärille estämään sen jäätymistä?
Ei ole kovin suuri riski, että se jäätyisi. Lämmönvaihtimen kondenssivesi tulee vain pisaroina.
Ehdotus: aloita laittamalla sanko alle, niin saat käsityksen veden määrästä ja voit mitoittaa salaojan sen mukaan.

Mitä muuten tarkoitat "sellaisella harmaalla eristyksellä, jonka vaan laittaa putken ympärille"?
Onko se vaahtomuovi? Siinä tapauksessa se kyllä kelpaa hyvin.
 
Tarkistin juuri kondenssivesiviemärini. Se on eristetty noin 3 cm lasikuidulla ja paperilla ensimmäisen puolen metrin matkalta, sitten se menee alas ullakon eristeen alle matkallaan viemärin tuuletusputkeen. On toiminut hyvin yli 30 vuotta, joten se riittänee.
 
Onnistuin korjaamaan ongelman! Ei ollut helppoa.

Vinttikulma, jossa on irrotettua eristettä ja valkoinen putki. Rakennusmateriaaleja ja sahanpurua näkyvissä.
Kaivoin pois eristeen vinokaton kohdalta, kunnes pääsin sinisemexiin
Harmaa putkieristys kulmassa puupaneelin ja betoniseinän välissä ullakkotilassa.
Poraudu reiän läpi ja laitoin putkieristystä ennen kuin porasin viemäriin
Eristetty putki seinän vieressä ullakolla, huonosti valaistu tila.
Putkiyhteys eristyksen alla, valkoinen muoviputki liitetty messinkiliitoksella, ympärillä purua ja musta alusta.
Sitten yhdistin sen ylös ullakon putkeen

..
Ahtaassa pirun kulmassa sivulla, jotta poraus onnistui
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.