Minulla on laajennus, joka lepää näiden stolpskor päällä. Merkki on "joma hero".
Betoniperustus on erittäin jämäkkä. Eniten minua huolettavat itse stolp/balkskor, koska haluan päällystää sisäpuolen kolmoiskerros kipsillä. (katto betonitiilillä jne.)
Laajennus on 15 neliömetriä (ulkomitat) ja siinä on yhteensä 4 kpl. Stolpskor.
On olemassa eri variantteja tolppakenkiä, joilla on erilainen kantokyky. Täytyy olla tyyppimerkintä tai vastaava, joka antaa enemmän ohjeita. Kun nopeasti katsoin valmistajan verkkosivustoa, löysin sellaisia, jotka kestivät 20 tai 30 kN. 20 kN per tolppakenkä ei riitä neljällä tolppakengällä.
On olemassa erilaisia versioita tolppakenkästä eri kantavuudella. Sen on oltava tyyppimerkintä tai vastaava, joka antaa lisää ohjeita. Kun katsoin nopeasti valmistajan sivua, löysin sellaisia, jotka kestivät 20 tai 30 kN. Jos käytät 20 kN per tolppakenkä, neljä tolppakenkää ei riitä.
Ymmärrän, mitä tarkoitetaan "kn"?
Liitän kuvan tiedoista tolppakengistäni. Luulen, että minulla on niistä suurin koko.
En ole rakentanut tätä. Mutta minun oli vaikea luottaa rakennusmiesten tietoihin, siksi olen huolissani
kN lausutaan kilonewton ja on kuorman mitta. 1 kN vastaa noin 100 kg. Taulukon arvot, jonka liitit, vaihtelevat mallin mukaan. Sinun täytyy selvittää, mikä malli sinulla on.
kN äännetään kilonewton ja se on kuorman mittayksikkö. 1 kN vastaa noin 100 kg. Taulukon arvot, jotka liitit, eroavat mallista riippuen. Sinun on selvitettävä, mikä malli sinulla on.
Okei, kiitos. Se on todennäköisesti "U-sko 50x100", joka minulla on. Luin toisesta ketjusta, että niiden pitäisi kestää 7-9 tonnia kappaleelta... Mutta se ei ehkä ole totta.
Ei, vaan pikemminkin 900 kg kappale. Voit laskea, että laajennuksesi edustaa kuormitusta noin 100 kN, eli noin 10 tonnia. Silloin tarvitset enemmän kuin 10 pylväskenkää. Helpoin ratkaisu on täydentää muilla tyyppisillä anturoilla, jotka kestävät suuremman kuorman.
Ei, pikemminkin 900 kg kappale. Voit laskea, että laajennuksesi edustaa kuormitusta noin 100 kN, eli noin 10 tonnia. Silloin tarvitset yli 10 pilarikenkää. Yksinkertaisinta on täydentää muilla tyyppisillä paaluilla, jotka kestävät suurempaa kuormitusta.
Kuulostaa loogiselta, mutta en usko sen pitävän paikkaansa omassa tapauksessani. Se on seisonut melkein täysin valmiina yli puolen vuoden ilman ongelmia.
Että se vaatisi 10 kpl. Ei voi pitää paikkansa.
Onko sinulla esimerkkiä jostain pilarikengästä, joka kestää suurempaa kuormitusta, vertailun vuoksi?
Suurimmat kuormat muodostuvat lumesta ja siitä mitä kutsutaan hyötykuormaksi, eli sisustus ja ihmiset. Siihen verrattuna talo ei paina kovin paljon. Missä se sijaitsee? Se määrää lumivyöhykkeen ja lumikuorman.
Yksinkertaisen (hyvin yksinkertaisen) päässäni tekemäni laskelman mukaan laajennuksen ei pitäisi painaa enempää kuin ehkä korkeintaan 3 tonnia. Noin 40 prosenttia katosta lepää vanhan talon päällä, mikä keventää painoa. Rakennus on myös osittain kiinnitetty vanhaan taloon, mikä keventää. Joten maksimissaan 3 tonnista (jos se nyt pitää paikkansa), ehkä 2 tonnia pitäisi levätä pylväskenkien varassa.
15 m²:n suuruinen erillinen rakennus Tukholman seudulla pitäisi painaa noin 6 kN/m² sisältäen omapaino, lumikuorma ja hyötykuorma (2 kN/m²) eli yhteensä 90 kN tai noin 9 tonnia. Jos se osittain riippuu olemassa olevasta talosta, tilanne on tietenkin toisenlainen. Kuitenkaan yli puolta painosta se tuskin voi liikkua.
Kyllä, 9 ton enintään kaikilla kuormilla. Jos laajennusta ei käytetä, ei synny hyötykuormaa. Lumikuormat voidaan katsoa maksimiarvoiksi 50 vuoden ajanjaksolla. Katon muotoilulla on myös suuri merkitys siihen, kuinka lumikuorma lasketaan. Joten ei ole niin kummallista, jos rakennetta ei ole vielä testattu. Jos haluat tarkentaa pohdintaa, tarvitaan piirustuksia.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.