Minulla on aikomus rakentaa lecaharkkoseinään aukko lähelle ulkoseinää ja tarvitsen pilarin kuvan mukaisesti. Voiko pilarin muurata näin vai onko olemassa parempia menetelmiä?
Leca blockit ovat onttoja, joten niihin voi asettaa raudoitustankoja ja kaataa betonia koko matkalta, mikä pitäisi olla todella vakaa ratkaisu. Mutta luulen, että eristyksestä tulee aika huono, koska päälle jää vain 50 mm julkisivulevyä, joka mukailee ulkopuolelle tulevaa puurunkoa. Toisaalta alin rivi tulee myös saamaan vain 50 mm solumuovia ulkopuolelle, joten kokonaisuudessaan pilari ei ehkä vaikuta eristykseen niin paljon.
On olemassa Isoblock pilarilohkoja, jotka tarjoavat hieman paremman eristyksen, mutta niitä ei voi raudoittaa samalla tavalla kuin vain lyhyillä vaakasuorilla pätkillä. Tosin tähän ei tule kuormituksia, vaan ajattelin, että se voisi toimia yhdessä puurungon kanssa vakauden takaamiseksi. https://www.se.weber/leca/lecar-isoblock-20/lecar-isoblock-20-30-pelarblock
Pitäisikö minun käyttää Leca onttoja blokkeja raudoituksella+betonilla, vai isoblockeja, vai jotain täysin muuta?
Rakennesuunnitelmassa on tehty teräspalkki oviaukon yläpuolelle ja sitten teräspilari alas, mutta siihen ei enää ole tarvetta, joten haluaisin mielelläni välttää sen kanssa toimimista.
Nyt olen tullut siihen tulokseen, että vähennän leveyden 20cm:iin ja käytän onttoja block, jotka voin sitten raudoittaa ja valaa niin, että se tuntuu vakaammalta. Silloin saan mahtumaan vielä 5cm enemmän pylvään ulkopuolelle, eli yhteensä 5+5cm.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.