6 315 lukukertaa ·
14 vastausta
6k lukukertaa
14 vastausta
Puuruuvit: Biltema vai merkkiruuvit.
Kuinka hyviä vai huonoja ovat ruuvit Biltemasta/Julasta verrattuna ammattilaisruuveihin?
Olen aina ostanut puuruuveja (5x90 jne) Biltemasta ja Julasta. Toki, yksi tai kaksi ruuvia per pakkaus on ollut tukkoisen ruuvikannan vuoksi galvanoinnin jälkeen. Mutta se on minulle ok. Koska hinta on puolet.
Tuntuuko, että merkkiruuveja ei tarvitse välttämättä ostaa? Vai pitäisikö?
Voiko ruuvata Jula/Biltema ja nukkua hyvin?
Vai pitäisikö vaihtaa merkkiruuveihin?
Olen aina ostanut puuruuveja (5x90 jne) Biltemasta ja Julasta. Toki, yksi tai kaksi ruuvia per pakkaus on ollut tukkoisen ruuvikannan vuoksi galvanoinnin jälkeen. Mutta se on minulle ok. Koska hinta on puolet.
Tuntuuko, että merkkiruuveja ei tarvitse välttämättä ostaa? Vai pitäisikö?
Voiko ruuvata Jula/Biltema ja nukkua hyvin?
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 7 955 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 7 955 viestiä
Olen ruuvannut tuhansia ruuveja Biltemasta, pääasiassa heidän ulkoruuvejaan, enkä ole huomannut eroa niiden ja merkkiruuvien välillä, joita olen ostanut Beijeristä tai Bauhausista.
Sitten taas en ehkä tekisi yksittäisiä kriittisiä kiinnityksiä ruuveilla Biltemasta, mutta sellaiset kiinnitykset vaativat toisaalta erilaisia ruuveja, joita ei ole Biltemassa.
Tiedän, että olen vältellyt heidän ruostumattomia terassiruuvejaan, koska ne ovat niin heikkoja.
Sitten taas en ehkä tekisi yksittäisiä kriittisiä kiinnityksiä ruuveilla Biltemasta, mutta sellaiset kiinnitykset vaativat toisaalta erilaisia ruuveja, joita ei ole Biltemassa.
Tiedän, että olen vältellyt heidän ruostumattomia terassiruuvejaan, koska ne ovat niin heikkoja.
Kyse ei ole vain siitä, että ruuvi toimii juuri niissä sekunneissa, kun asennat sen! Ruuvi pitää kiinnittää puu vuosiksi, eikä saa ruostua tai hajota, mitä "halvat" ruuvit Feltemasta usein tekevät. Halpa tulee lopulta todella kalliiksi.
Kyse on myös siitä, että ei tueta totalitaarista hallintoa, joka ei välitä ihmisoikeuksista (jos ruuvi on valmistettu esim. Kiinassa). Silloin valitsen mieluummin EU:ssa tai mieluiten Ruotsissa valmistetun ruuvin.
Onpa typerää itselle, kun uskoo, että hinta on tärkeintä.
Kyse on myös siitä, että ei tueta totalitaarista hallintoa, joka ei välitä ihmisoikeuksista (jos ruuvi on valmistettu esim. Kiinassa). Silloin valitsen mieluummin EU:ssa tai mieluiten Ruotsissa valmistetun ruuvin.
Onpa typerää itselle, kun uskoo, että hinta on tärkeintä.
Oli ikävää käyttää Bilteman terassiruuveja. Huomasin, että monet ruuvit olivat katkenneet tai pää irronnut. Ostin Heco-ruuveja ja kiinnitin laudat, jotka olivat irronneet, ja se näytti toimivan. Biltema on halpa, mutta minulla ei ole paljoakaan luottamusta siihen.
Jäsen
· Sverige
· 5 652 viestiä
Olen kiinnittänyt runsaasti terassilautoja Biltema RF:llä, sekä A2 että A4. Muistan, että A2 tuntui hieman tukevammalta, mutta myös A4 on toiminut hyvin. Sekä asennuksessa että erityisesti purkamisessa muutaman vuoden kuluttua erilaisten säätöjen ja sähköasennusten vuoksi lautojen alla. Olen käyttänyt sekä tavallista ruuvinväännintä että iskuruuvainta, ei mitään ongelmia.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 104 viestiä
Onko tänään joku, joka valmistaa ruuveja Ruotsissa?N Namnet sanoi:Kyse ei ole vain siitä, että ruuvi toimii juuri niissä sekunneissa, kun sen asentaa! Ruuvi pitää puun kiinni monta vuotta, eikä se saa ruostua tai hajota, kuten "halvat" ruuvit Feltemasta usein tekevät. Halpa tulee pitkällä aikavälillä todella kalliiksi.
Se liittyy myös siihen, ettei tueta totalitaarista hallintoa, joka ei välitä ihmisoikeuksista pätkän vertaa (jos ruuvi on esimerkiksi valmistettu Kiinassa). Valitsen mieluummin ruuvin, joka on valmistettu EU:ssa tai mieluiten Ruotsissa.
On aika typerää uskoa, että hinta on tärkein.
Se mitä saan valmistajilta on, että suuri ruuvien valmistaja on nykyään Taiwan. Tiedän, että Essve valmistaa paljon siellä.
Minulla ei ole tietoa siitä, mistä Essve hankkii ruuvinsa, mutta tiedän, että koukut, joita he myyvät, tuodaan suoraan Kiinasta ruotsalaisen yrityksen kautta, joka myy niitä Essvelle.R Robert-san01 sanoi:
Onko sinulla useita henkilökohtaisia kokemuksia siitä, että Bilteman ruuvit usein tekevät näin? Kuinka monta vuotta tähän yleensä menee? Kuinka suuri osuus ruuveista ruostuu niin, että se vaikuttaa johonkin tämän ajan jälkeen? Kuinka suuri osuus ruuveista on "hajonnut" tämän ajan jälkeen? Mitä tarkoitat oikeastaan "hajota"? Tarkoitatko, että ruuvi katkeaa?N Namnet sanoi:
Mielestäni bilteman puuruuvit toimivat hyvin. Kuitenkin on aina hyvä tarkistaa suorituskykyilmoitus, jos niitä käyttää johonkin kriittisempään kohteeseen. Bilteman ruuveilla ei ole "hienoja" sertifikaatteja, kuten kalliimmilla ruuveilla, mikä on vaatimus rakennuksissa, joiden täytyy täyttää tiettyjä standardeja.S sveaman sanoi:Kuinka hyviä tai huonoja ovat Bilteman/Julan ruuvit verrattuna ammattiruuvien kanssa?
Olen aina ostanut puuruuveja (5x90 jne) Biltemasta ja Julasta. Tietysti yhdessä tai kahdessa ruuvissa pakkauksessa voi olla tukkeutunut ruuvin ura galvanoinnin jälkeen. Mutta se on minulle okei. Koska se on puolet hinnasta.
Merkkiruuvien ostaminen ei tunnu pakolliselta. Vai pitäisikö?
Voiko ruuvata Julan/Bilteman ruuveja ja nukkua hyvin?
Elämä on liian lyhyt huonojen ruuvien käyttämiseen!
Kokemukseni Biltema:sta on, että ruuvi katkeaa helposti, kun haluaa kiinnittää jotain. Samaa ongelmaa en ole koskaan huomannut Essven kanssa. Kysymys on myös siitä, mitä tapahtuu ajan myötä niiden Bilteman ruuvien kanssa, jotka eivät katkea asennettaessa? Arvaukseni on, että vielä pari katkeaa, kun puu liikkuu tai kuormittuu. Muutaman vuoden päästä seinät ovat varmaan enemmän kipsin varassa kuin koolauksessa... 😋
Kokemukseni Biltema:sta on, että ruuvi katkeaa helposti, kun haluaa kiinnittää jotain. Samaa ongelmaa en ole koskaan huomannut Essven kanssa. Kysymys on myös siitä, mitä tapahtuu ajan myötä niiden Bilteman ruuvien kanssa, jotka eivät katkea asennettaessa? Arvaukseni on, että vielä pari katkeaa, kun puu liikkuu tai kuormittuu. Muutaman vuoden päästä seinät ovat varmaan enemmän kipsin varassa kuin koolauksessa... 😋
Yleensä käytän Essveä "tärkeisiin" asioihin, eli pääasiassa rakennesruuveihin jne. Sekä A4-ruuveja kun olen kiinnittänyt terassilaudoitusta.
Yksinkertaisempiin asioihin, kuten esimerkiksi ruuviliimaukseen, olen ostanut joitain ruuveja byggmaxista, jotka ajattelen olevan suunnilleen samaa laatua kuin Biltemassa.
Ajattelen, että on tyhmää ottaa riskiä...
Yksinkertaisempiin asioihin, kuten esimerkiksi ruuviliimaukseen, olen ostanut joitain ruuveja byggmaxista, jotka ajattelen olevan suunnilleen samaa laatua kuin Biltemassa.
Ajattelen, että on tyhmää ottaa riskiä...
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Koko lankanauloille tai puuruuveille 45 koolaukselle
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Ranskalainen puuruuvi vai vaunupultit?
Biltema kapsåg MS 255C eller Skil 1310AA?
Verktyg & Maskiner -
Puuruuvit puolalaiselta KLIMASilta - hyvät vai huonot?
Adjufix eller Biltema karmhylsor
Fönster & Dörrar