9 985 lukukertaa ·
10 vastausta
10k lukukertaa
10 vastausta
Puulaji portaiksi?
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 042 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 042 viestiä
Mietin, mistä materiaalista rakentaa portaikon. Tämä on siis portaikko kahden kerroksen välillä omakotitalossa. Piirustus on valmis, mutta mitä puuta pitäisi käyttää?
Suurin osa portaikoista, joihin olen törmännyt, on tehty männystä, mutta kun katsoo kovuustaulukoita, on mänty vain marginaalisesti kovempaa kuin kuusi. Portaikkoyhtiön mukaan kumpikaan materiaali ei ole sopiva portaikolle...
Ehkä voisin saada lehtikuusta kohtuulliseen hintaan. Millainen materiaali se on portaita rakennettaessa?
Miksi ei haluta rakentaa portaita kuusesta? Tavallinen hyvin valittu lankku olisi voitu höylätä ja käyttää useimpiin paikkoihin...?
Suurin osa portaikoista, joihin olen törmännyt, on tehty männystä, mutta kun katsoo kovuustaulukoita, on mänty vain marginaalisesti kovempaa kuin kuusi. Portaikkoyhtiön mukaan kumpikaan materiaali ei ole sopiva portaikolle...
Ehkä voisin saada lehtikuusta kohtuulliseen hintaan. Millainen materiaali se on portaita rakennettaessa?
Miksi ei haluta rakentaa portaita kuusesta? Tavallinen hyvin valittu lankku olisi voitu höylätä ja käyttää useimpiin paikkoihin...?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 viestiä
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 viestiä
Huonekalulaatuinen mänty on huomattavasti kovempaa kuin nopeasti kasvanut kuusi, jota käytetään yleensä rakennuspuutavarassa. Lisäksi kehikossa ei ole.
On monia portaita, jotka on rakennettu männystä, mutta jos haluaa kovemman ja erilaisen ulkonäön, tammi on myös yleistä.
Saatavana on valmista liimalevyä (30 mm), joka yleensä sopii mittoihin askelmille.
On monia portaita, jotka on rakennettu männystä, mutta jos haluaa kovemman ja erilaisen ulkonäön, tammi on myös yleistä.
Saatavana on valmista liimalevyä (30 mm), joka yleensä sopii mittoihin askelmille.
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 042 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 042 viestiä
Minulla ei ole erityisiä vaatimuksia ulkonäölle. Suunnittelen joko päällystää portaikon matolla tai maalata sen valkoiseksi. Tutkin portaikkoa vanhempieni luona isänpäiväillallisella tänä iltana ja heidän mäntyportaat ovat täynnä rumia oksia.
Liimapuulevy oli hyvä vinkki!
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että puu on pehmeää (päinvastoin, se on paljon helpompi työstää), mutta sen ei pitäisi notkua tai narista.
Liimapuulevy oli hyvä vinkki!
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että puu on pehmeää (päinvastoin, se on paljon helpompi työstää), mutta sen ei pitäisi notkua tai narista.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 178 viestiä
Laminaattiportaille kutsutaan usein "porrasaihioksi" ja niissä ei ole sormiliitoksia. En tiedä, johtuuko tämä kestävyydestä vai ulkonäöstä.
http://www.fredricsons.com/sv/limfog
http://www.fredricsons.com/sv/limfog
Rakensin portaat edellisessä talossa ja käytin liimapuupalkkia vangstyckeen, tammista liimapuulevyä askelmille ja sitten vaneria sättstegen. Askelmat öljyttiin ja loput maalattiin valkoiseksi.
Kuva löytyy kotisivulta: www.madebymagnus.com
Kuva löytyy kotisivulta: www.madebymagnus.com
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 042 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 042 viestiä
Tyylikästä! Trappuaineella välttää askelmien höyläyksen vaivan, mutta se ei varmastikaan tule halvemmaksi...
Kun puhut korkealaatuisista kuusitikkaista, tarkoitatko silloin korkeampaa laatua kuin parhaat sahatavarat puutavaraliikkeessä?
Kun puhut korkealaatuisista kuusitikkaista, tarkoitatko silloin korkeampaa laatua kuin parhaat sahatavarat puutavaraliikkeessä?
Jäsen
· Västra Götaland
· 139 viestiä
Ainoastaan saippuapesu, sekä askelmat että sivut. Näyttää samalta nyt 15 vuoden jälkeen. Lisäksi raskaat koirat juoksevat ylös ja alas - koiria, joilla on hirveät kynnet, jotka jättävät jälkiä. Nämä jäljet katoavat, kun kastelee vähän enemmän.
Klikkaa tästä vastataksesi
