Onko kellään kokemusta siitä, miten puretaan liukuovia, jotka toimitetaan yhtenä kappaleena ja joiden mitat ovat 3m x 2m?
 
Trukki, joka nostaa tavarat kuorma-auton sivulta.
 
Jos ne puretaan sivulta, on varmaankin helpointa käyttää trukkia tai traktoria, jossa on trukkitangot, ja nostaa ne alas. On hyvä, jos tangot ovat hieman pidemmät ja ulottuvat yli 120 cm, mutta se ei ole pakollista.;) Onnea matkaan... ja aja varovasti, jos alusta on epätasainen.:)
 
Aion lastata omakotitontilleni ja olen epävarma, mahtuuko trukki sinne, mutta käytettävissäni on 4-5 vahvaa henkilöä. Onko se vain typerää? Vai voiko se onnistua?
 
Mitä ovet painavat ja onko hyvät "kahvat" on varmaan se, mikä ratkaisee, kuinka monta vahvaa tarvitaan.

Protte
 
T
Kuten edellisessä viestissä mainitaan, paino ja pakkaustapa ovat ratkaisevia käsittelytavalle - mutta myös sille, ketkä nostavat.

Käsityöläinen, joka työskentelee kehollaan ja on tottunut nostamaan/omaa voiman, selviää huomattavasti paremmin kuin toimistohiiri (vaikka "hiiri" kävisi kuntosalilla). Kuinka vahvoja ovat vahvat henkilöt ja millä tavalla?

Voit todennäköisesti laskea, että 50-70 kg per henkilö on kohtuullista "työmyyrälle" käsitellä, mutta 30-50 kg on tarpeeksi raskas niille, jotka työskentelevät päivittäin toimistossa.
Urakoitsija, jonka aion palkata suurempaan rakennusprojektiin, laskee noin 50 kg/henkilö, kun he nostavat suurempia esineitä eikä ole mahdollista käyttää nosturia tai trukkia. Hänen mielestään tämä tarjoaa varaa siihen, ettei jokainen voi nostaa maksimaalisesti kaikissa tilanteissa.

Tasaisella maalla ja yksinkertaisella nostomuodolla asiat sujuvat helpommin kuin nostot portaissa/tikkaille ja hankalilla muodoilla/huonoilla otteilla.
 
Haittapuoli käsin nostamisessa on se, että kuorma-auto on korkea ja täytyy nostaa tyhmään kulmaan käsivarret pään korkeudella.
Ehkä suurimman osan tavaroista voi vetää lavalta pois ja nostaa, mutta jos jotain jää huomaamatta, se putoaa maahan.:confused:
 
harry73
voiko kiinnittää en säckkärra ali köyden tai sidontalenkin avulla, tarvitsee vain nostaa puolet painosta
 
harry73
Optimaalisessa tapauksessa, jossa kuorma-autossa on runsaasti tilaa, uskon, että sen voi purkaa kahdella henkilöllä. Jos sen alla on säckkärra, sen voi myös rullata pois hyvällä alustalla. Ja jos on hieman käytännöllinen, löytää myös käyttöä yhdelle tai kahdelle kottikärrylle.
Onnea.
 
Hemmakatten
Mikä on säckkärra? En ole koskaan kuullut siitä ja olen utelias.
 
Googla säkkikärryä ja katso kuvia. Sillä on monia muita nimiä, kuten bagagekärra, pirra jne.

Mitä kutsun SÄKKikärryksi, ei ole kuvissa, mutta säkkien käsittelyä ei enää juuri ole.

Protte
 
Eikö lastia voi jakaa? Eli nostaa ovilehdet pois kiskoilta tai jotain?

Vaikka ovet ovatkin massiiviset, teidän 4-5 kaverin pitäisi pystyä nostamaan sen.

Monet kirvesmiehet, jotka rakentavat taloja, joutuvat kantamaan sisään 250 kg:n lämmityspannuja 2-3 henkilön voimin. :o
 
Hemmakatten
@harry73 ja prototyyppi
Aah, käsikärryt! Sellainen meillä on tietysti. Korvaamaton monenlaiseen käyttöön.
 
  • Tykkään
fremax
  • Laddar…
Se voi tietenkin ratkaista erilaisilla kokeellisilla rakenteilla. Valitettavasti kokemukseni mukaan, kun rekkakuskit saapuvat rahtien kanssa, täytyy purkaa nopeasti, koska heidän on jatkettava seuraavaan paikkaan. He eivät varmaankaan halua, että ratkotaan ongelmia eri ratkaisuilla. Paras on varmaan yrittää vuokrata joku kuormaajalla, jossa on haarukat tai vastaava, jotta purkaminen sujuu nopeasti ja joustavasti.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.