Hei,

Olen ostanut tontin, jossa on vanha talo, joka koostuu sinibetonista. Aiomme purkaa talon rakentaaksemme täysin uuden täsmälleen samalle paikalle, jossa vanha tällä hetkellä seisoo. Tiedämme myös, että nykyinen talo koostuu sinibetonista kellariosissa.

Kysymykseni on nyt, onko "OK" käyttää osia vanhasta kellarista, perustasta, laatasta rakentaakseen uusi perusta uudelle talolle ilman kellaria (siitä tulee tuulettuva alapohja uuteen taloon). Vai pitääkö koko sinibetonin poistua?

Esitän kysymyksen tietääkseni, kuinka minun pitäisi asettaa vaatimukset urakoitsijalle, joka suorittaa maanrakennustyöt. Itse asiassa haluan tietysti poistaa kaiken vanhasta talosta.

Kiitollinen vastauksesta!

Tarkista ensin, vapauttaako sininenbetonisi radonia, se ei ole varmaa. Jos aiot purkaa siitä syystä siis. Minun kellarissani ei ole radonia vapauttavaa betonia.

Ei ole olemassa sinistä betonia, joka ei päästäisi radonkaasua...

TS: Jos todellakin on sinistä kevytbetonia pohjassa ja purat kuitenkin niin suuria osia, niin on perusteltua purkaa kaikki materiaali, joka on tehty sinisestä kevytbetonista.
Kysymys on, eikö ole muita syitä, jotka puhuvat täysin uuden perustuksen puolesta...?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.