4 212 lukukertaa ·
2 vastausta
4k lukukertaa
2 vastausta
Purkaa ei-kantava seinä vuosisadan vaihteen talossa

Minä ja tyttöystäväni aiomme avata pohjaratkaisua asunnossamme, joka sijaitsee vuonna 1910 rakennetussa kiinteistössä. Kun aloitimme seinän purkamista, huomasimme, ettei se olekaan kipsilevyseinä, kuten todettiin tarkastuksessa, kun yhdistys osti kiinteistön vuonna 2005 (kuva 1). Sen sijaan se koostuu jonkinlaisesta kevytsorasta. Voin sekä naulata 3" naulan että ruuvata tavallista ruuvia seinään. Voin myös sahata seinää ilman minkäänlaisia ongelmia tiikerisahalla, jossa on kivi/Leca-terä. Mikä materiaali tämä voisi olla? Seinä on pystytetty rakennusvuonna. Tämä ei kuitenkaan ole kantava seinä, sillä olen tarkistanut, että palkit kulkevat seinän suuntaisesti. Seinä on 90 mm paksu. Onko minun saatava hallituksen hyväksyntä tämän seinän purkamiseksi, vai riittääkö, että ilmoitan asiasta (koska se ei ole suoraan kantava) ja puran sen sopivalla palkilla? Aukostamme tulee tarkalleen 3 metriä, jos oletamme, että samaa materiaalia on käytetty ylempänä kiinteistössä (asuimme 1/4 kerroksessa), voiko sen purkaa IPE-palkilla? Onko minun konsultoitava suunnittelijaa, vaikka kyseessä ei ole kantava seinä? Tai onko täällä joku, joka on kokenut vastaavia projekteja ja voi antaa neuvoja.
Ystävällisin terveisin, Tim
Se ei kannata lattialevyä, mutta kysymykseni oli, jos oletamme, että samaa materiaalia on käytetty ylöspäin talossa, mikä olisi silloin sopiva palkki. Mutta kiitos, että luit huolellisesti vakavat kysymykseni ja annoit ei-sarkastisen vastauksen........
Klikkaa tästä vastataksesi