28 533 lukukertaa ·
31 vastausta
29k lukukertaa
31 vastausta
Puristuslujuus Isodrän- tai solumuovin alla perustusmuurissa
Voitko selittää hieman enemmän? En ihan pysy kärryillä mitä tarkoitat.KnockOnWood sanoi:
Sitä toivoin myös, mutta Beijersin myyjä ei lainkaan halunnut auttaa minua. Melkein epäystävällinen, itse asiassaKnockOnWood sanoi:
Ei mitään hajua. Beijersin kaveri ei uskaltanut/halunnut auttaa minua, vaan viittasi siihen, että rakennesuunnittelijan on pakko laskea se.KnockOnWood sanoi:
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Tässä näet reunaelementin, jossa reunapalkki on eristetty laatasta.
Ne pysyvät yhdessä vain raudoitustangon avulla styrox-läpiviennin kautta.

Kuva osoitteesta http://www.jackon.se/
Ajattelin enemmän, että kysyisit joltakulta Isodränilta.
Jos katsot yllä mainittua Jacksonia, heillä on myös laskentaesimerkkejä. Katso pdf:t täällä
http://www.jackon.se/dav/07b63053f4.pdf
http://www.jackon.se/dav/1467ee3d31.pdf
Kiitos linkeistä ja kuvista. En ole aiemmin nähnyt tuollaista reunapalkkia, mutta saanhan jotain vastaavaa eristyksen ympärillä. Suuren linjalastin 40 kN/m ja pistekuorman 50 kN osalta he määräävät EPS500-solumuovia. Huomattavasti enemmän kuin S200, josta olen aiemmin lukenut, että käytetään tavallisesti palkin alla!
Reunakankipalkki, joka on yhteydessä talon ulkopuoleen, jäähtyy, kun ulkolämpötila vaihtelee. Tämä kylmyys johtuu (kylmäsilta) betonin läpi lattiaan/laattaan. Voidaan käyttää ns. kylmäsiltakatkaisijaa estämään tätä, eli polystyreeni-sivua, joka erottaa reunapalkin laatasta. Reunakankipalkki pysyy silti kylmänä, mutta kylmyys ei siirry samalla tavalla laattaan talon lattian alla, koska polystyreeni toimii eristyksenä reunapalkin ja laatan välillä. Huomaa, että sinun on oltava paksut seinät, jotta tätä voi käyttää! En muista tarkkoja numeroita, mutta muistelen, että 35-37 cm paksuus on pienimmässä määrin. Jos vaaditaan paksuutta, niin joku taitavampi voi täydentää tiedoilla.tlundberg sanoi:
Oops, huomasin nyt, että ketju on useita vuosia vanha. No, joka tapauksessa...
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Minulla on itselläni Jackon-elementit, joissa on rikottu kylmäsilta, ja seinät ovat yhteensä 387 mm mukaan lukien ilmarako ja paneelit. Sitä ei voi pienentää paljoa, jos haluaa hyvän eristyksen. Minulla se on 310 mm, mikä on ehkä 50 mm enemmän kuin nykyinen "standardi".Voh sanoi:
Ei ole haitaksi kysyä vähän "miten kävi". Tuliko laajennusta ja tuliko siitä "lämmin perusta", Tlundberg?Voh sanoi:
Indeed. Tuleva taloni saa 200 mm seinät. Hirsi ilman lisäfasaadia tai lisäeristystä. Ehdottomasti liian kapea kytkimille tietääkseni. Vai onko olemassa muita/uusia tekniikoita?
Ja kiinnostunut. Miten kävi?
Ja kiinnostunut. Miten kävi?
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Seinän tulee olla sijoitettu sekä palkin että brytarean päälle. Brytaren ei saa olla sijoitettu asuinpinta-alan alle, eikä kantbalken saa olla sijoitettu seinän ulkopuolelle. Joten, jotta seinä peittää molemmat, sen on oltava kohtuullisen paksu. Jos seinän paksuuden on peitettävä sekä kantbalken että brytaren, seinän on oltava riittävän paksu.KnockOnWood sanoi:
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
En ymmärrä ajatuskulkua.Voh sanoi:
On selvää, että seinän pystyt palkit tulisi asettaa reunapalkin päälle, mieluiten keskitettynä tietenkin.
Mutta eikö ole yhdentekevää, onko eristys reunapalkin ja laatta välillä viisi cm sinne tai tänne seinän sisäpinnan sisällä tai ulkopuolella?
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Aha, olet kohdannut muutamia tyttöjä ja poikia matkalla:tlundberg sanoi:
Frida, Gorm ja viimeisimpänä Helga.
Kunnioitus!
Näin kävi, kun naapuri kohtasi Gormin.
Suuri autotalli oli juuri pystyssä, ja puolet katosta laitettu. Mutta sitten tuli myrsky

Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta käytännön erosta, enkä ole tuskin mikään asiantuntija. Kaikki omat "tutkimukseni" tulevaa rakentamista varten ovat kuitenkin osoittaneet, että sillä on merkitystä. Kaikki lähteet, joita olen etsinyt, sanovat, että koko kylmäsilta on peitettävä seinällä, sitten onko se oikein tai väärin, en ole oikea henkilö vastaamaan siihen, välitän muiden sanoja.KnockOnWood sanoi:
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
OK, joten kerro meille, millaista researchia olet tehnyt ja mihin lähteisiin nojaudut!Voh sanoi: