Minulla on outo talo, jossa on kaikki neljä rakennustapaa: torppaperustus idässä, ryömintätila lännessä, kellari pohjoisessa ja betonilaatta etelässä. Viimeksi mainittu on klassinen 70-luvun rakenne, jossa puukarmit ovat valettu suoraan betoniin. Mittaukset (Anticimex) ovat osoittaneet, että kosteutta on päässyt karmiin, mutta ne eivät ole vielä alkaneet lahota/haista.

Laatta on yhden huoneen alla, jossa on ulkoseinä. Koska aiomme remontoida kyseisen huoneen ja vaihtaa parketin, tuntuu sopivalta samalla korjata ongelma, kerta kaikkiaan. Olen katsellut hieman ympärilleni, mutta en oikeastaan löydä suoraa vertailua eri vaihtoehtojen välillä. Platon, Nivell, styroksi, tuulettimet, muovi, EPS, estevaihe :x

Mikä ratkaisu on paras? Haluaisin välttää mekaanisia laitteita (tuulettimet) ja epäröin porata ja kaivaa nykyaikaisen laatan rakenteen vuoksi.

Minne kääntyisin saadakseni asiantuntija-apua?

Minulla on ollut täsmälleen sama ongelma takkahuoneessani, jonka korjasin Nivell-lattialla. Hankalinta oli saada pois koolaukset, tai no, ne koolaukset, jotka eivät olleet mädäntyneet. Tähän lattiaan asensin myös tuuletuksen, joten nyt sen pitäisi pysyä hyvänä! Mutta jos ei ole isompia kosteusongelmia, voi rakentaa nivell-lattian "luonnontuulennuksella", jolloin jätetään pieni ilmarako seinän ja lattialevyjen väliin. Yhdellä kollegallani on tämä ja se toimii hyvin. Minulla oli kondenssivettä eristeen päällä suoraan betonilla ja muunlaista, mikä teki tuuletuksesta parhaan vaihtoehdon.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.