Hei!

Ajattelin yhtenä päivänä, että maalaisin uudelleen pesutuvassa, ja siihen kuului tapettien repiminen alas ja maalin raaputtaminen :(

Valitettavasti myös paljon rappausta irtosi, ja kahdella seinällä jouduin aloittamaan alusta, koska ne olivat niin huonossa kunnossa.
Kyllä, nyt yritän oppia rappaamaan seiniä, mikä sujuu kahden seinän jälkeen melko hyvin!

Mutta miten helpoiten tasoittaisin nuo ensimmäiset seinät?
Voiko hioa vai pitääkö vain rapata uudelleen??
Olen käyttänyt rappauslaastia yhdellä (kohta kahdella) seinällä ja muurauslaastia kahdella seinällä.

Hiomapinnan hieominen on vaikeaa ja harvoin tulee todella hyväksi. Osta sen sijaan 1mm Putsbruk C ja levitä ohuelti (3-5mm) teräslastalla, anna kuivua sitten noin 30-60 minuuttia ja hieraise sitten pinnat kevyesti kostutetulla huopalastalla niin niistä tulee sileitä ja hienoja.

S
Magdalena Koch sanoi:
Hei!

Ajattelin eräänä päivänä maalata pesutuvan uudelleen, ja siihen kuului myös tapettien repiminen ja maalin raapiminen:(

Valitettavasti irtosi myös paljon rappausta ja 2 seinää piti aloittaa kokonaan uudestaan, koska ne olivat niin huonossa kunnossa.
Joo, joten nyt yritän oppia rappaamaan seiniä, mikä kahden seinän jälkeen sujuu melko hyvin!

Mutta kuinka tasoitan helpoimmin ne ensimmäiset seinät?
Voiko hioa vai onko vain rapattava uudelleen??
Olen käyttänyt rappauslaastia 1(pian 2) seinään ja muurauslaastia 2 seinään,
muurauslaastia kun pitäisi rappata?

Kiitos;)
Onhan minulla nuo tavarat mutta meni niin huonosti:( mutta täytyy laittaa uusi kerros ja sitten odottaa ja käyttää filtbrätten..
Saanko käyttää sellaisen, jossa on vaahto alla?

Suurin virhe oli varmaan se, etten saanut filtbrätten toimimaan (tai en ymmärtänyt miten pitäisi tehdä oikein)

Jepp;) tai no;)
Se on seinät, joiden kanssa jouduin menemään perustuksiin... Joten siellä käytän murbruk;)

• Tykkään
1
  • Laddar…
Magdalena Koch sanoi:
Kiitos;)
Minulla on nuo tavarat, mutta tuli huono tulos :( mutta täytyy laittaa uusi kerros ja sitten odottaa ja käyttää filtbrätten..
Pitääkö minulla olla sellainen vaahdolla alla?

Suurin virhe on varmaan se, että en saanut filtbrätten toimimaan (tai ymmärtänyt, miten niitä pitäisi käyttää oikein)
Tärkeää on, että C-laastilla on 1 mm fraktio. Filtbrädat vaahdolla toimivat hyvin, valkoinen hienohuokoinen vaahto on paras. Laita filtbräda veteen ämpäriin muutamaksi minuutiksi ennen aloittamista, sitten vedä vesi ämpärin reunaa pitkin. Sen tulee olla kevyesti kostutettu, ei saa tippua. Sitten tee pyöreitä liikkeitä kevyellä paineella laastiin. Jos laasti tuntuu tahmealta tai putoaa, sen täytyy kovettua hieman pidempään ennen aloittamista. Jos filtbräda ei tuota lainkaan vaikutusta, olet odottanut liian kauan.

S
teräs jos aiot saada sen täysin sileäksi

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.