Hei,
Minulla on alussa 1900-luvulla rakennettu talo, johon on tehty laajennus 60-luvulla. Olen juuri purkanut kipsiseinät ja eristeet vanhasta "gillestuganista" kellarissa, joka on tehty 60-luvulla, ja olen aikeissa poistaa säännöt, joihin kipsi on kiinnitetty, jotta voisin sitten rapata ja maalata silikaattimaalilla.

Muutamia kysymyksiä, joihin toivon älykkäitä vastauksia:

1. Näyttää olevan kevytsoraharkkoja perustuksissa. Laasti ei ole täysin peittävä saumoissa, vaan siellä on reikiä joka puolella. Tuleeko tämä korjata jollain muurauslaastilla ennen rappausta, vai tehdäänkö se rappauksella? Katso kuvat:

2. Maahan valettu laatta ei ole valettu aivan seinään asti, vaan siihen kohtaan ovat puupalkit aiemmin sijoitettu. Pitäisikö minun täyttää tuo ura seinien vieressä? Millä sen tekisin? Betonillako? Katso kuva.

• Vanha kellari, jossa on purettu kipsiseinä, näkyvissä betonilohkoseinä ja puurunko. Vasemmalla puuhylly, oikealla vanha lämpöpatteri.
  • Vanhasta betoniseinästä, missä on näkyvissä saumojen epätäydellisyys ja halkeamia. Kuvassa näkyy kipsiä ja eristeitä poistettuna.
  • Vanha kiviseinä, jossa näkyy betonitiilien väliin jääneitä rakoja ja heikosti peittävä laasti. Alareunassa irrotettu kipsilevy.
  • Vanha seinärakenne, jossa näkyy paljastettu kuitulevy ja aukko betonilaatan ja seinän välissä. Myös puurungon osa ja pölyä näkyvissä.
P
P Plex- sanoi:
Hei,
Minulla on talo, joka on rakennettu 1900-luvun alussa, ja siinä on laajennus, joka on tehty 60-luvulla. Olen juuri purkanut vanhat kipsilevyt ja eristeet 60-luvulla rakennetusta kellarin vanhasta ”gillestuganista” ja olen parhaillaan poistamassa sääntöjä, joihin kipsi oli kiinnitetty, jotta voin sitten rappata ja maalata silikaattimaalilla.

Muutama kysymys, joihin toivon fiksuja vastauksia:

1. Perustana on mitä ilmeisimmin kevytbetonilohkoja. Laasti ei ole täysin tiivis saumakohdissa vaan siinä on pieniä reikiä siellä täällä. Tarvitseeko tämä korjata jollain laastilla ensin vai tehdäänkö se rappauksen yhteydessä? Katso kuvat:

2. Betoni, joka on valettu maahan, ei ole valettu aivan reunasta reunaan, vaan siihen on jäänyt puusääntöjen tila. Pitäisikö minun täyttää tämä ura seinien vieressä? Ja millä siinä tapauksessa? Myös betonilla? Katso kuva.
Oletko varma, että se on kevytbetonia?
Näyttää betoniharkolta..
Voit kokeilla veitsellä tai ruuvimeisselillä, onko kivi kova vai pehmeä, kevytbetonia voi veistää veitsellä..

Joka tapauksessa kaikki reiät pitäisi täyttää ennen rappausta, tämän voi tehdä tavallisella rappauslaastilla B tai millä aiotkaan käyttää..

Ensiksi tasaisin lattian betoninkorjauslaastilla, koska muuten sinulla on kamppailua kaikkien putoavat rappauslaastien kanssa, jotka tippuvat reikiin. Työskentely on helpompaa ja siistimpää, kun lattia on tasainen..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkään
trojlee
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Oletko varma, että se on kevytbetonia?
Näyttää olevan betoniharkko..
Voit ottaa veitsen tai ruuvimeisselin ja testata, onko kivi kova vai pehmeä, kevytbetonia voi kaivertaa veitsellä..

Joka tapauksessa kaikki aukot tulisi täyttää ennen rappaamista, tämän voi tehdä tavallisella rappauslaastilla B tai millä olitkin ajatellut käyttää..

Minä tasoittaisin lattian ensin betonikorjauslaastilla, muuten sinulla on hirveä homma kaiken rappauslaastin kanssa, joka putoaa aukkoihin. On helpompi työskennellä ja pitää siistinä tasaisella lattialla..
Kiitos vastauksesta! Hyvin mahdollista, että se on betoniharkko!

Kirjoitat ”jämnat av golvet”, tarkoitatko selvennykseksi silloin reunojen täyttämistä ympäriinsä?

P
P Plex- sanoi:
Kirjoitat "tasoittanut lattian", tarkoitatko silloin täyttää reunan ympäriinsä?
Kyllä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Yleensä levy ulottuu seinille asti vakauden ja vedenpitävyyden vuoksi. Olisin yrittänyt pingottaa jonkin tyyppisen muovin seinien vierustalle selvittääkseni, pääseekö kosteus läpi ennen päällevalua, sillä tänään mahdollinen kosteus tuulettuu pois tehokkaasti. Mutta ehkä tiedät jo nyt, olivatko aikaisemmat eristeet ja koolaukset kosteita vai eivät.

Näyttää siltä, että joku on valanut ylimääräisen lattian seinien rakentamisen jälkeen, valanut sisään eristettä?

• Tykkään
MagHam
  • Laddar…
P
C Carl Johansson sanoi:
Yleensä levy kulkee koko matkan seiniin asti vakauden saavuttamiseksi ja veden pitämiseksi muurien ulkopuolella. Olisin yrittänyt pingottaa jonkinlaisen muovin tilan yli pitkin seiniä selvittääkseni, tunkeeko kosteus sisään ennen uudelleenvalu, koska nykyään mahdollinen kosteus tuuletetaan tehokkaasti pois. Mutta ehkä jo nyt tiedät, olivatko aikaisemmat eristeet ja tukipuut kosteita vai eivät.
Jos se olisi kuten pelkäät, pitäisi puutuen olla mädäntynyt ja märkä, koska ne menevät aukkoon betonilaatan ja seinän välillä...

C Carl Johansson sanoi:
Yleensä levy ulottuu koko matkalta seinille vakauden vuoksi ja pitää veden seinän ulkopuolella. Olisin yrittänyt pingottaa jonkinlaista muovia tilan yli seinien varrella selvittääkseni, pääseekö kosteus läpi ennen ylivalua, koska nykyään mahdollinen kosteus tuulettuu pois tehokkaasti. Mutta ehkä jo nyt tiedät, olivatko aiemmat eristykset ja palkit kosteita vai eivät.
Tietyllä paikalla kaksi puupalkkia oli hieman lahonneet, mutta se johtuu ylhäältä, koska syöksytorvi on ulkopuolella ja siinä on ollut huono vedenpoisto. Muuten kaikki oli kuivaa ja siistiä!

Valaa uudelleen hienobetoni tai laajeneva betoni, betonikorjauslaasti tulee liian kalliiksi. Reiät voit korjata A-bruk:lla ennen rappausta. Finja ja Weber tarjoavat hyviä ohjeita siitä, miten rapataan betoniharkkoja.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.