Hei,
Tarvitsen vähän vinkkejä siitä, miten saada tasainen pinta avoimeen takkaamme. (katso liit. kuvat)
Ajatuksena on jotenkin tasoittaa ja maalata se, ja sitten
asentaa kasetti.
Mitä aineita tulisi käyttää? Pohjamaali? Maali?
Onko olemassa riski halkeamille?

Kiitollinen kaikista vinkeistä ja ideoista.
/Emil

• Punatiilestä rakennettu takka, jonka edessä on kynttilöitä ja teräksisiä takkatyökaluja. Yläosassa on koristepullo.
  • Takka, josta näkyy tiilten ja laastin epätasainen pinta, joka kaipaa tasoitusta ja maalausta ennen kuin insertin asennus voi alkaa.
Olen itse tehnyt jotain vastaavaa kipsilaastilla, joka täyttää hyvin ja on helppotyöstöistä. Käytin jonkinlaista pohjustetta, jossa on hiekanjyviä tai jotain, ja rappausverkkoa. Kipsi on täysin valkoista, joten en ole vielä maalannut, mutta kun teen sen, käytän erityisesti rappaukselle tarkoitettua väriä, joka hengittää. Vältän muovisisältöjä, koska kaminan yläpuolella tulee todella kuuma; olen itse asiassa saanut muutamia langanohuita halkeamia rappaukseen, siihen kohtaan missä se kuumenee eniten, mutta ne ilmestyivät alussa eivätkä ole muuttuneet pariin vuoteen ja eivät näy selkeästi. Vinkkejä siitä, miten rappaus tehdään oikein ja siististi, löytyy rappausvalmistajien verkkosivuilta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.