Hei
Minun täytyy puhdistaa takan ympäriltä. Varaus tulee olemaan noin 20 mm paksuinen. Uskon, että savupiippu on alun perin rapattu kalkkilaastilla. (Talo on 1800-luvulta). Myöhemmin se on rapattu sementtipohjaisella laastilla. Sementtipohjaisen laastin kerros on hyvin ohut.
Nyt kun aion rapata uudelleen, toimisiko C-laasti? Pitäisi ehkä olla KC tai puhdasta kalkkilaastia, mutta minulla on C-laastia jo valmiina kotona.

Mitä mieltä olette?

Ystävällisin terveisin, Kristoffer

• Seinä, jossa näkyy vanhaa harmaata laastia ja halkeamia, edessä liesi. Pyritään selvittämään, voiko C-laastia käyttää korjaamiseen.
  • Seinän vanha rappaus, jossa reikä ja kulunut pinta, valmistettu alkuperäisesti kalkkilaastilla ja nyt osittain sementtipohjaisella materiaalilla.
C
Voi ei, näyttää siltä, että sinulla on läpi kulkeva halkeama, joka pitäisi tarkistaa. Tai mitä täällä on tapahtunut?

C cpalm sanoi:
Oho, näyttää siltä, että sinulla on läpimenevä halkeama, joka pitäisi tarkistaa. Tai mitä tässä on tapahtunut?
Se on pinnallinen halkeama ulkokerroksen rappauksessa.

C
K Kreacon sanoi:
Se on pinnallinen halkeama ulommaisessa rappauskerroksessa.
Ajattelin mistä kaikki noki tulee? Vai onko se jotain muuta mustaa?

C cpalm sanoi:
Mietin mistä kaikki noki tulee? Vai onko se jotain muuta mustaa?
Se on varmaan vettä jonka olen vetänyt imeytynyt sinne enemmän. Se näyttää joka tapauksessa pinnalliselta halkeamalta, se on ollut siellä niin kauan kuin minulla on ollut talo (10 vuotta) ja nuohooja ei ole koskaan sanonut mitään.

N
Käytä kunnolla harjakonetta tai painepesuria.
Muuten mikään ei toimi. Käytä c bruk jos sinulla on.
Kalkbruk toimii yhtä hyvin.

• Tykkään
Kreacon
  • Laddar…
N neo11 sanoi:
Käytä kunnolla pesuharjaa tai painepesuria.
Muuten mikään ei toimi. Käytä c bruk jos sinulla on.
Kalkbruk toimii yhtä hyvin
Kiitos vinkistä. Pohjustin ja laitoin verkon päälle.
Toivottavasti kelpaa.

N
Joten se on jo verkotettu, tasoitettu ja valmis?
Haluaisin nähdä kuvan.

N neo11 sanoi:
Joten se on jo verkotettu, rapattu ja valmis?
Näyttäisitkö mielelläsi kuvan.
Huono valaistus.
Ajattelin vetää rapatun osan 10 mm ulos seinän muusta osasta, mutta jossain vaiheessa menetin kiinnostuksen. 😆 Pimeä kuva seinästä, jossa on tasainen rapattu osa ja pyöreä putkireikä alhaalla. Rakennusvälineitä pöydällä oikealla.

N neo11 sanoi:
Joten se on jo verkotettu, tasoitettu ja valmis?
Haluaisin nähdä kuvan.
Onko hyvä ripustaa muovi päälle kosteuden säilyttämiseksi sisällä? Olen ajatellut kastella päivittäin viiden päivän ajan, mitä olen lukenut.

N
Näyttää hyvältä, tosin aika tumma bruk.
Mitä olet puhdistanut bruk:lla?

N neo11 sanoi:
Näyttää hyvältä, tosin melko tummaa laastia.
Millä laastilla olet käsitellyt?
Viimeistelin tänä iltana, joten se näyttää varmaan siksi tummalta. Se on c-laastia. Mitä luulet muovista?

N
Muovi asetetaan betonille, kun se on valettu.
Mutta jos käytät c laastia, jossa on kalkkia, sitä tulisi jälkikastella jonkin verran. Esimerkiksi suurempi kukkaruisku voisi toimia, sillä työ tehdään sisätiloissa. Onko sinulla tekninen nimi c laastillesi?

• Tykkään
Kreacon
  • Laddar…
N
Muutama päivä myöhässä, mutta on hyvä pitää se kosteana muutaman päivän.
En ole käyttänyt sitä bruket, mutta vaikuttaa ok.

• Tykkään
Kreacon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.