Hei, alan nyt hieman epäröidä hienon ideani osalta valaa prisol-putket kiinni patteriin.
Seinä on muurattu Finja exaktilla (10cm eristys lekaharkon keskellä).
Näiden päällä on metalliverkko ja 5-10mm rappaus, ammattimiehen tekemä.

Se, mikä minua nyt huolestuttaa, on että se halkeaisi, kun putket lämpenevät hieman, ehkä rappaus ei tartu prisolimuoviin?
Tarvitseeko minun laittaa verkkoa päälle ja kuinka syvälle putki pitää upottaa, jotta rappaus onnistuisi hyvin? Oletan, että 3mm, jonka ne nyt ovat seinän reunasta, ei riitä?
Katso kuvat!
Olisin erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä? Pitäisikö ehkä aloittaa seinäkiinnikkeellä pohjassa?
Ajattelin upottaa jonkinlaisen kynsikiinnikkeen, joka voi pitää putket paikallaan, jotta ne eivät liiku? Onko tämä mielestäsi tarpeen?

• Seinä, johon on upotettu kaksi putkea, valkoinen ikkuna ja patteri näkyvissä vasemmalla. Yläosassa eristekerros.
  • Käsi pitelee kahta putkea betonituessa, esillä olevalla alueella on myös eristystä ja laastia.
N
En näe ongelmia 3mm c laastin levittämisessä erissä suoraan putkien päälle. Kastele vähän etukäteen.
Laasti on kiviaineista, eikä sillä ole varsinaisia lämpötilaan liittyviä ongelmia kuten puulla ja metallilla voi olla.
Mielestäni et tarvitse verkkoa myöskään, koska se on sen verran paksu.
Ainoa ongelma saattaa olla ylhäällä, jos on vain 3 mm, se on ohut rappaukselle ja voi haljeta.
Mutta sinne ei mahdu verkkoa, joten keksi jotakin.
Älä käytä husfixiä.

3mm rappaus on mielestäni liian vähän.
Mutta muuten, anna mennä vaan.
Tapanani on kiinnittää putket nauloilla tai ruuveilla ja sitten pistää laastia noin 2 kohdassa per metri, kun ne ovat kovettuneet, poistan ruuvit ja rappaan.

Kiitos! Sitten minulla on vähän kollia.

B
  • Tykkään
Daniel Larsson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.