Hei
Projektissani, jossa on eristetty varasto ja eristetty autotalli
https://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/242469-lecagrund-hojd-ventilation-isolering.html

Ajattelen, että varasto-osassa, jota käytetään toimistona ja säilytykseen, käyttäisin pelkästään vaneriseiniä, jotka pidetään puhtaina, eli ei tapettia tai maalausta. Minusta se on tyylikästä.

Onko se ok?

Seinät on tarkoitus rakentaa (ulkopuolelta sisään):
Pystylaudat, ilmarako, tuulensuojapaperi, puukoolaus (145x45) eristyksellä, muovi ja sitten vaneri.

Onko jokin erityinen vanerityyppi, jota minun pitäisi katsoa?

Ajattelen, että mäntylevy muuttuu ajan myötä keltaiseksi aivan kuten mäntylattia, joten ehkä sinun pitäisi käsitellä se ennen sitä, ellei haluat niin tapahtuvan? Tai käytät koivuvaneria. Sehän on vaaleampi? Muuten olen samaa mieltä. Vaneri on tyylikästä =)

On myös merivaneria, jossa on täysin sileä tumma pinta, joka on helpompi pitää puhtaana ja kestää vettä.

Aion tarkistaa marinplywoodin, onko se paljon tummempi? tyyliin musta?

Jos se on se, mitä ajattelen, niin olen mahdollisesti ajatellut, että voisi ehkä olla lattiana.

Olen nähnyt huoneen, jossa oli 6 mm mahonkivaner pintamateriaalina. Se oli käsittelemätön ja pysyi siistinä, vaikka se oli jo monta vuotta vanha ja sijaitsi huoneessa, joka altistui jonkin verran kulumiselle. Tumma sileä pinta, josta Thomas puhuu, ei löydy merivanerista vaan muottivanerista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.