Minulla on saanut pieni idea meidän terassia varten. Ajattelin tehdä kiveyksen pyöreään muotoon, noin 4 metriä halkaisijaltaan. Keskelle kiveystä ajattelin valaa pyöreän pöydän, jonka halkaisija on 1500 mm. Pöydän ympärille haluan valaa 6 kappaletta jakkaraa sopivassa halkaisijassa istumista varten, esimerkiksi 300 mm.

En ole vielä päättänyt levyn paksuutta, mutta mielestäni mitä paksumpi, sitä hienompi.

Onko joku tehnyt oman pyöreän pöydän?

Ajatukseni on ostaa valuholkki, jonka halkaisija on 500 mm, ja sitten asettaa se perustukselle maahan, ja valuholkille laittaa sitten pyöreä muoto.

- Onko kellään vinkkejä siitä, mitä voisi käyttää pyöreänä muotona, halkaisijaltaan 1500 mm, levyyn?

- Oikeastaan ei ole väliä kuinka raskas pöydästä tulee, mutta mitä vähemmän betonia, sitä halvempi pöydästä tulee. Pitäisikö minun valaa styroksia?

- Vinkkejä pyöreistä valuholkeista 500 mm. Löysin joitakin hintoja verkosta, ja ne maksaisivat 695 kr/kpl. Tuohon hintaan saa melkein pöydän kaupasta.

- Onko muuta, joka voisi antaa vinkkejä ja ideoita siitä, mitä materiaalin voisi käyttää, jotta pöytä ei tulisi niin kalliiksi. Osittain ideana on tietenkin, että se olisi halvempaa kuin ostaa se kaupasta, vaikka suurin ilo on se, että on tehnyt sen itse.

Ajattelin valaa hienobetonia, tietenkin raudoituksella, joka sitoo jalan ja itse levyn. Koska siitä tulee niin raskas, minun on varmaan valettava se paikan päällä, eikä ylösalaisin, kuten tavallisesti valetaan.

Haluaisin levylle peilin kiiltävän pinnan, joten ajattelin laittaa kovamuovilevyn "kannena" muotin päälle, kun betoni on paikoillaan. Voisiko se toimia, luuletteko?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.