Hei, mitä mieltä olette siitä portinpylväiden rakenteesta, joka on kuvassa, minun käsityöläiseni on tehnyt sellaisia.

Ensimmäiset, jotka hän teki, olivat niin huteria, että ne heiluivat tuulessa, joten nyt niiden pitäisi olla tukevampia!
Hän asetti siis tolppakengän olemassa olevaan jättimäiseen betonilohkoon, jonka hän oli aiemmin valanut, sitten hän asetti puutolpan tolppakenkään ja ruuvasi kiinni kolme paneelilautaa ulkopuolelle. Kun hän oli tehnyt sen, hän täytti suuren aukon tolppakengän alla expansio-laastilla. Sitten hän ruuvasi kiinni viimeisen laudan.

Eikö laasti pitäisi imeä vettä lautoihin niin, että ne mätänevät?

• Grindstolpens konstruktion illustrerad: trästolpe i stolpsko, betongklump, expanderbruk. Visar hur panelbrädor skruvas fast, betongen ger stabilitet.
Tolpat huojuivat joka tapauksessa niin paljon, että he joutuivat repimään ne pois, ja sitten otimme paikalle muuraajan, joka muurasi pari tolppaa tilalle. Tyylikkäämpää ja parempaa.

Tyresö
Puu suoraan betoniin on tunnetusti katastrofiratkaisu - puu mätänee muutamassa vuodessa. Yksi lisävinkki, jonka voit tehdä, on valaa betonipalkki siten, että pylväiden perustukset ovat yhteydessä toisiinsa maassa – näin pylväät eivät pääse liikkumaan tai kallistumaan – voit myös ripustaa niihin suurimmat ja painavimmat takorautaportit ilman, että pylväät alkavat kallistua sisäänpäin.

Olen itse valanut kaksi melko suurta porttipylvästä perustuksille, jotka yhdistyvät betonipalkilla meidän ajotielle. Vaikka minulla ei ole tällä hetkellä portteja ripustettuina pylväisiin... mutta mahdollisuus siihen on olemassa – riippumatta siitä, kuinka paljon portit tulevat painamaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.