Aion kunnostaa mäntyportaat. Tällä hetkellä askelmissa on linoleumimatot, joita ei voi poistaa, koska ne repeytyvät ja on mahdotonta saada mattoa pois säilyttämällä olemassa olevat askelmien etuosat. Ajatuksena on maalata portaat valkoisiksi ja asettaa kokolattiamatto askelmille. Olen huomannut, että minun on valmistettava uudet askelmien etuosat jokaiselle askelmalle maton reunan peittämiseksi.

Koska yksikään askelma ei ole toisen kaltainen kulmien suhteen, olisi hienoa välttää uusien askelmien etuosien tekeminen jokaisen askelman etu- ja takareunaan, mutta toisaalta askelmissa tulee olemaan maton reuna.

Onko olemassa jonkinlaista mattoa, jota voisi käyttää ilman uusien askelmien etuosien tekemistä, tai onko muita ratkaisuja, joita en ole ajatellut? Portaat ovat avoimet, joten askelmat ovat nähtävissä useista suunnista...

En halua käyttää stepkit:iä tai vastaavaa, koska se ei sovi puuaskelmiin.

Kiitollinen vinkeistä!!

• Avoin puinen porras, jossa linoleumpäällysteiset askelmat, ja mäntyiset askelmat ja käsijohde.
  • Furutrappa med linoleumsteg och trälist, träets ådring och kvistar synliga; närbild av trapphörn.
  • Avoin puinen portaikko, jossa on vaaleat askelmat.
  • Avoin puuportaan askelma, jossa näkyy vaalea linoleummatto. Taustalla puinen seinäpaneeli.
Viimeksi muokattu:
Monia vuosia sitten palkkasin mattoasentajan, joka liimasi maton (luulen, että se oli neulahuopa) portaisiin. Muistan, että hän käytti kontaktiliimaa, kun hän antoi maton kiertää porrasnokan ympäri, mutta en muista, käyttikö hän erilaista liimaa itse askelmalle (onko se sen nimi?). Se toimi hyvin, se oli vanha puuportaikko ilman linoleumia ja sinun tapauksessasi on varmaan tärkeää löytää liima, joka tarttuu hyvin. Mutta sen pitäisi toimia.

Amatörbyggaren sanoi:
Monia vuosia sitten palkkasin mattomiehen, joka liimasi maton (luultavasti neulahuopa) portaikkoon. Muistan, että hän käytti kontaktiliimaa, kun hän antoi maton mennä ympäri askelman etureunan, mutta en muista, käyttikö hän muuta liimaa itse askelpinnassa (onko se oikea termi?). Se toimi hyvin, mutta kyseessä oli vanha puuportaat ilman linoleumia, ja sinun tapauksessasi pitäisi löytää liima, joka tarttuu hyvin. Mutta sen pitäisi toimia.
Ongelmana on, että portaat ovat avoimia, joten matto täytyy taittaa myös takareunaan, ja vaikka niin tekisikin, askelmien alle jää näkyvä reuna.

Kysymys on, onko olemassa sellaista mattoa, jossa reuna olisi niin ohut, ettei sillä olisi merkitystä, jos ohittaa etureunat.. Tai sitten voin yksinkertaisesti kulmaliiman ja jiirisahan avulla käyttää päivän askelman reunan sahaamiseen...

Onko täysin mahdotonta jyrsiä pois kurjuus, ainakin portaiden kärjissä?

/A

Luulen, että siitä tulee valtava työ jyrsiä pois ja takareunassa se ei onnistu, koska askelma työntyy ylös ja sitten on kysymys siitä, voittaisinko sillä niin paljon? Tarkoitatko, että maton voi taittaa alas jyrsinnässä? Epäilen, että se näyttäisi hyvältä, mutta kuten sanottu, luulen, että siihen kuluu vähintään yhtä paljon aikaa kuin uusien kärkipintojen tekemiseen... On vain niin uskomattoman paljon kulmia...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.