Hei kaikki kotinikkarit,
onko kenelläkään vinkkejä tai kokemuksia ohjelmasta, jossa voi itse piirtää portaansa..?

Terveisin Byggut:)
 
wildeside
Tarkista sarja siitä, kuinka rakennetaan portaat.
Voisiko olla mahdollista käyttää SketchUpia, en tiedä, mutta aion kokeilla, kun minulla on hetki aikaa.
 
Mikael_L
Olen kokeillut ohjelmaa Staircon hieman.
Jokin crackattu versio osittain venäläisellä tekstillä, joten se oli vähän niin ja näin. En muista tarkalleen, mistä sen sain.
Mutta joka tapauksessa sain aikaan portaat, mutta jokin meni pieleen myös, en muista tarkalleen, mutta luulisin, että se tuli jonkin ajan kuluttua, se oli ehkä aikarajoitettu demoversio.
Jos löydän asennuksen, voin lähettää sen sinulle.
PMaa sähköpostiosoitteesi siinä tapauksessa.

Jos katselen heidän verkkosivujaan, voit tietysti ostaa yhden, mutta se maksaa todennäköisesti melko paljon:
https://www.staircon.com/sv

Heillä on myös jonkinlainen demo sivullaan, en ole tarkistanut, mitä voi tehdä, epäilen, että siellä on jokin rajoitus, jotta ei voi valmistaa portaikkoa materiaalin kanssa, mutta voit katsoa:
https://www.staircon.com/sv/skapa-din-trappa-pa-webben

Lopuksi löysin tämän:
https://en.freedownloadmanager.org/Windows-PC/StairCon.html

Olen kuitenkin hieman epäileväinen sellaisten sivujen suhteen, jotka tarjoavat ohjelmia, ei ole harvinaista, että mukana tulee bundlattua bloatwarea, spywarea tai malwarea asennuspaketeissa.
 
Mikael_L
Ja nyt tuli immobil, the trappmaster, tänne! :)
Mukavaa.
En ole unohtanut kaikkea trapphjälp, jota sain sinulta rakentaessani taloamme. Kiitos jälleen.
 
Kiitos, kokeilen ja katsotaan mihin se johtaa,)
 
Staircon on erinomainen ohjelma, jota käytin liiketoiminnassani. Maksaa aika paljon, koska se on suunnattu ammattilaisille. Ei siis yksityishenkilöille. Valitettavasti minulla ei ole ohjelmaa enää, koska olen lopettanut yritykseni. Aiemmin lisäämäni linkki voi kuitenkin olla jonkin verran hyödyksi.
 
Kaikki 3D-ohjelmat ovat hyödyllisiä, kun piirretään portaita, mutta mikään ei ratkaise ongelmia puolestasi hyvin. Jos noudatat muutamia yksinkertaisia sääntöjä ja olet valmis käyttämään vähän aikaa, tulos voi silti olla hyvä. Portaiden piirtäminen on tyypillistä luonnostyötä. On aloitettava jostakin, jota sitten säädetään vähän kerrallaan. Sketchupin ja Form-Z:n ilmaisversioita voi käyttää, mutta niiden oppiminen vie hieman aikaa.

Hyvä lähtökohta on niin kutsuttu porrastuskaava: Kaksi kertaa askelkorkeus plus askelsyvyys senttimetreinä tulee olla 60-63. Portaassa askelkorkeuden pitäisi olla sama koko ajan, samoin kuin askelsyvyys kulkuviivassa. Kulkuviiva on yleensä 40 cm seinästä ulos. Askelsyvyys mitataan portaiden nenästä seuraavaan, välittämättä mahdollisesta ulkonemasta. Kannattaa aloittaa määrittämällä, kuinka paljon tilaa portaat saavat viedä. Samanaikaisesti työskennellään sekä tasossa että korkeudessa. Sitten on olemassa lukuisia muita näkökohtia, kuten leveys, normivaatimukset, suunnittelutavoitteet, lujuus, materiaalivalinnat, turvallisuus ym.
 
  • Tykkään
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
onko kenelläkään uusia ideoita siitä, miten voisi saada ohjelman, jossa voi piirtää portaita.
tarvitsen piirtää 2 kpl kulmikkaita portaita mökkiini, jota piirrän.
Piirrän Inventor-ohjelmalla, joten tarvitsen mitat askelmilta. Venäläinen ohjelma jättää paljon toivomisen varaa yksityiskohtien suhteen.
 
  • Tykkään
yonna
  • Laddar…
Mikael_L
Voi ei, minulla saattaa olla stairconin piraattikopion ohjelmatiedostot jollain varmuuskopio-kiintolevyllä jossain. Valitettavasti minulla ei ole yhtään aikaa etsiä niitä nyt, jos on OK odottaa muutama viikko, joku kuukausi, niin voin yrittää löytää ne sitten.
 
  • Tykkään
Immobil
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L sanoi:
Oho, minulla on mahdollisesti edelleen stairconin piraattikopiota varten olevat ohjelmatiedostot jossain varmuuskopiolevyllä. Valitettavasti minulla ei ole lainkaan aikaa etsiä nyt, mutta jos on OK odottaa muutama viikko, noin kuukausi, niin voin yrittää löytää sen sitten.
Odotan jännityksellä. :cool:
 
Mikael_L
Sinä pidät siis odottamisesta ... ;)
 
  • Tykkään
Immobil
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L sanoi:
Voi voi, minulla saattaa olla vielä jäljellä stairconin pirattikopion ohjelmatiedostot jollain varmuuskopio-kiintolevyllä jossain.
Valitettavasti minulla ei ole ollenkaan aikaa etsiä nyt, jos on OK odottaa muutama viikko, joku kuukausi, niin voin yrittää löytää myöhemmin.
löysitkö mahdollisesti jotain? olen samassa tilanteessa ja aion rakentaa portaat.
 
Mikael_L Mikael_L sanoi:
Sinä siis pidät odottamisesta ... ;)
Miksi kirjoitit, että sinulla on ohjelma, jos et kuitenkaan aio jakaa sitä?
Koska sinulla ei ole aikaa/halua/tai tiedostoja enää?
 
Mikael_L
Kyllä, minulla oli ohjelma.
En löydä mitään tiedostoja, ne saattavat olla poissa.
Olihan se kuitenkin 15 vuotta sitten.
Onko sinulla käsitys siitä, mitä sinulla oli tietokoneella 15 vuotta ja 7 tietokoneenvaihtoa sitten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.