Hei

Aion remontoida portaat ja ajattelin pitkän pohdinnan jälkeen käyttää askelten uusimiseen duru, stepkit tai vastaavaa.

Ajattelin vain kysyä foorumilta, minkä merkin kanssa olette työskennelleet ja millaisena olette kokeneet laadun asennuksen jälkeen ja muutama vuosi myöhemmin.

Hintassa on melko suuri ero eri valmistajien välillä.

En ole löytänyt vastausta kysymykseen foorumilta.

optimum
B bergquist sanoi:
Hei

Aion kunnostaa portaikon ja ajattelin pitkän pohdinnan jälkeen käyttää askelmapäällystettä kuten duru, stepkit tai vastaavaa.

Ajattelin vain kysyä foorumilta, mitä merkkiä olette käyttäneet ja miten olette kokeneet laadun asennuksen aikana ja muutaman vuoden kuluttua.

Eroaa melko paljon hinnoissa eri valmistajien välillä.

En ole löytänyt vastausta kysymykseen foorumilta.
Tein tämän itse männystä valmistetulla portaikolla vuodelta 1985

Mielestäni se oli Lundbergs. 8 mm tammea, jossa on pyöristetty etureuna, joka peittää portaan reunan.
Ja takalista, kun portaat ovat avoimet.
Maalasin ensin kaikki puolat ja sivut (niille osille on hyviä nimiä).
Tuli todella hyvä. Nyt siitä on 6-7 vuotta ja näyttää edelleen hyvältä.

Lisäsin myöhemmin etureunaan listat alapuolelle. Katso kuva.

Jos sinulla on myös kiertävät portaat, tarvitset työkalun nimeltä porraskompanssi.
Rakensin sellaisen itse.

Hei

Kiitos nopeasta vastauksesta.
Kyllä, olen katsonut portaiden kompassin rakentamista, mutta kun se maksaa nyt vain noin 400 kr, niin se kannattaa ostaa, ja jos ostan kaiken paikallisesta colorama.kaupasta, saan lainata yhden ilmaiseksi... Mutta ensin meidän täytyy neuvotella, koska se on nyt 6000 kr kalliimpi.

Muuten täällä joku laittoi kuvia yhdestä, mikä oli fiksua.

Suurin ongelmani on, että portaikkoni on vuodelta 1925 ja askelman täytyy chimsata.

Tästä tuli pitkä.

2 pistettä Lundbergille
1 piste stepkitille

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
optimum
  • Laddar…
Olen ajanut sekä Lundberg-että Step kit, molemmat toimivat täydellisesti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.